A magyar szülők túlnyomó többsége tartja jobbnak, hogy a gyermekek minél tovább higgyenek a Mikulásban és a mitikus alakokban – derül ki az NN Biztosító reprezentatív kutatásából. Összesen a szülők 71 százaléka vélekedik így, és próbálja támogatni gyermeke képzeletvilágát. Ezzel szemben csupán 11 százalék mondja azt, hogy egyáltalán nem, és 18 százalék, hogy inkább nem ért ezzel egyet. Szerintük nem jó, ha a gyerekeket olyan tévhitekben ringatjuk, minthogy létezik a fogtündér vagy épp a Mikulás.
Érdekes módon a vagyoni helyzet és a végzettség is szerepet játszik abban, hogy a szülő mennyire tartja fontosnak, hogy gyermeke higgyen a mesevilágban. A felmérés szerint az átlagosnál is inkább támogatják ebben gyereküket azok, akik magasabb végzettséggel rendelkeznek és rendszeresen tesznek félre legalább 30 ezer forintot havi jövedelmükből.
„Nem meglepő módon azok a szülők a legaktívabbak, akiknek van 3-6 év közti gyermekük: közülük majdnem 80 százalék szeretné, ha gyermeke hinne a Mikulásban és más meselényekben” – mondta Nemes-Szabó Zsuzsanna, az NN Biztosító márka- és marketingkommunikációs vezetője. Szerinte számos oka lehet, hogy a legtöbb szülő hangsúlyt fektet a gyermeki képzeletre: ilyen például a kreativitás fejlődése vagy épp a boldogság, amit egy jó mese nyújthat.
Az eredmények arra is rámutatnak, hogy a szülők 73 százaléka fontosnak érzi, hogy gyermeke továbbtanuljon, és 81 százalék szeretné, hogy gyermeke minél hamarabb önálló legyen. Ezen a téren azonban van még tér a fejlődésre, hiszen mindössze a családok felének van olyan megtakarítása, amellyel kifejezetten a gyermekét szeretné támogatni.