Az 1996-tól működő autó, motor, gokart és ralikrossz versenypálya a több mint 600 millió forint értékű, nagyrészt saját erőből finanszírozott beruházás keretében mintegy 20 ezer négyzetméter aszfaltterülettel bővült ki, amin helyet kapott a tanpálya is, mondta el Rabócsi Tibor, a versenypályát üzemeltető társaság tulajdonosa az átadáson.
Magyarországon jelenleg Zsámbékon és a Hungaroringen működik hasonló létesítmény, a máriapócsi tanpályán szakoktatók segítségével tanulhatják meg az érdeklődők a vezetéstechnika elméleti és gyakorlati fogásait.
A tréningeken részvevő sofőrök elsajátíthatják, hogyan kerüljenek el egy balesetet, miként kell reagálni magabiztosan egy nem várt szituációban, vagy mi a teendő akkor, ha vizes aszfalton hirtelen le kell fékezni az autót, magyarázta Rabócsi Tibor.
A speciális, úgynevezett vízkilövő pályán mesterséges körülmények között csúszik az autó, a nagy bukótér miatt itt akár hetven-nyolcvan kilométeres óránkénti maximális sebességgel lehet biztonságosan közlekedni. Az aquatálcának hívott modulban a kocsi vízkiszorító képességét lehet tesztelni akár 130 kilométeres sebességgel, a Magyarországon is egyedülálló ütköző és boruló szimulátorban pedig biztonságos körülmények között tapasztalható meg egy ütközés és egy borulás, vagy ezek kombinációi.
A meglévő versenypályához illeszkedő pályán emellett gyakorolni lehet a tolatást és a szlalomozást, a kis- és nagy sebességű kikerülési manővereket pedig a vízfalas modul segítségével is el lehet sajátítani - ismertette Rabócsi Tibor.
A vezetéstechnikai tanpálya mellett kapott helyet egy kétszázötven négyzetméteres oktatóépület, ahol az elméleti vezetéstechnikai ismereteket és a biztonságos közlekedés alapjait tanulhatják meg a sofőrök.
Fotó: MTI/Balázs Attila