Minden, amit a babaváró hitelről tudni kell: lakossági roadshow az új állami családtámogatásokról Budapesten, Győrben, Szegeden, Pécsen és további vidéki nagyvárosokban. Mindenkit várunk!
A nagycsaládosok gépjárművásárlási támogatása évente több ezer új gépkocsi eladását segítheti elő— jelentette ki a Magyar Nemzet kérdésére a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének (Gémosz) elnöke, Gablini Gábor, aki hangsúlyozta, úgy számolnak, hogy ebben az évben mintegy tízezer érdeklődő keresheti fel az autószalonokat, ötezer szerződést köthetnek meg és mintegy háromezer járművet fognak átadni a vevőknek.
Gablini Gábor szerint lesz elég hétüléses autó a kínálatban, igaz, nem most rögtön. A márkakereskedők azért sem tudtak nagyobb készletet felhalmozni az akció kezdetére, mert a második fél év során várható az uniós kibocsátási norma szigorítása (az úgynevezett WLTP-módosítás), amely után eladhatatlanná válnak a korábbi norma szerinti motorral szerelt gépkocsik. Ez az oka annak is, hogy kevés előszerződés köttetett, annak ellenére, hogy érdeklődőkben már eddig sem volt hiány.
Arra számítanak a kereskedők, hogy nagy számban három-négy hét múlva jelennek meg a leendő vevők az állami támogatásra jogosító igazolással, azonban a vásárláshoz még sok minden egyébre szükség lesz, például saját forrásra, annak hiányában pedig arra, hogy hitelképes legyen a vevőjelölt. Gablini Gábor szerint a pénzintézetek ugyanúgy elvégzik a hitelképességi vizsgálatot, mint bármely más ügyletnél. A hitelképesség függvénye például, hogy a 2,5 milliós állami támogatást fel lehet-e használni önerőként vagy a családnak rendelkeznie kell a teljes összeg 25-30 százalékával.
A márkakereskedők már februárban, az intézkedés bejelentésekor megkeresték a Magyar Lízingszövetséget és a Magyar Biztosítók Szövetségét, hogy dolgozzanak ki akadálymentesített termékeket a nagycsaládosok részére. Ennek köszönhetően elérhető családbarát casco, egyszerűsített hitelügyintézés és egyedi ajánlatok keretében kínált hétüléses modellek, melyek közepes felszereltséggel kifejezetten baráti áron elvihetők. Nemcsak egyterű Daciák kerülhetnek így a vásárlók látóterébe, de nagyméretű SUV-modellek is.
Meglehetősen széles a hétülésesek kínálata az új autók piacán. Az olcsóbbak között kisáruszállítók személyautóvá átépített változatait találjuk: a Dacia Lodgyt, a FIAT Doblo Panoramát vagy Citroen, Peugeot és Opel családi modelleket 4-6 millió forintért. A támogatás legfeljebb a vételár felét teheti ki, az így számolt ötmilliós határnál bő másfél millióval drágábban elérhetők az igazi személyautók egyterű változatai is: a legolcsóbb az Opel Zafira, amely 6,7 millió forintért európai szintű komfortot nyújt. A VW Touran kilencmillió körül indul, és ezen az árszinten elérhető a Ford Galaxy és S-Max is.
Minden, amit a babaváró hitelről tudni kell: lakossági roadshow az új állami családtámogatásokról Budapesten, Győrben, Szegeden, Pécsen és további vidéki nagyvárosokban. Mindenkit várunk!