Több mint 2,6 millió nyugdíjasnak és nyugdíjszerű ellátásban részesülő személynek kézbesített a posta háromszor háromezer, azaz összesen kilencezer forint értékű rezsiutalványt szeptember végéig. Bár az utalványokat mindenkinek kivitte a posta, a címzettek nagyjából másfél százaléka azonban nem vette át az értékküldeményt. A körülbelül negyvenezer érintett juttatása nem veszett el.
A posta tíz munkanapig őrzi meg a levelet, majd visszaküldi a Magyar Államkincstár Nyugdíjfolyósító Igazgatóságának. Ha ez megtörtént, akkor az érintett nyugdíjasnak nem kell mást tennie, mint levélben kérni a küldemény újbóli kiküldését, a kérelemben meg kell jelölnie a lakcímet.
– részletezte Fónagy János, a nemzeti vagyonnal kapcsolatos parlamenti ügyekért felelős államtitkár.
A nyugdíjfolyósító igazgatóság levelezési címe: 1820 Budapest. Az érintetteknek nincs okuk kapkodni, kérelmüket ugyanis még másfél hónapig, egészen pontosan november 30-ig előterjeszthetik. A rezsiutalvány kézbesítésével összefüggő reklamációk miatt az igazgatóságnál a 06-80/204-884 telefonszámon, a 9-es menüpontban lehet munkaidőben érdeklődni. A szám vezetékes telefonról hívható.
Az utalványok beváltásának lehetőségével már sokan éltek azok közül, akik a leveleket kézhez vették. Október elejéig 2,4 millió darab rezsiutalványt használtak fel az érintettek, vagyis 7,2 milliárd forint értékben fizettek be csekkeket. Az utalványokat csak villany- és gázszámla befizetésére lehet felhasználni, mondta el Fónagy János, hozzáfűzve, hogy eddig az utalványok hatvan százalékát a villany, negyven százalékát a gáz díjának kiegyenlítésére fordították a jogosultak.
Az államtitkár kitért azoknak a helyzetére is, akik általában banki átutalással juttatják el a számlák összegét a szolgáltatókhoz.
Nekik a cégek ügyfélszolgálatán kell átadniuk a rezsiutalványokat, melyek értékét a szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb az átadást követő 15 napon belül jóváírja a fogyasztó folyószámláján.
– mondta az államtitkár.
Fotó: MTI/Mohai Balázs