Békési Tímea, az alapítvány addiktológiai konzultánsa felhívta a figyelmet arra, hogy legalább egymillió embernek van komoly alkoholproblémája Magyarországon, évente 12 liter tiszta szesz az átlagos alkoholfogyasztás Magyarországon, tehát minden negyedik magyar érintett lehet a problémában.
Az alapítvány az "Egy hónap alkohol nélkül" mottóval elsősorban az úgynevezett kockázati alkoholfogyasztókat - azokat az embereket, akik az egészséget károsító mennyiségben fogyasztanak szeszes italt - szeretnék arra ösztökélni, hogy egy hónapig egyáltalán ne igyanak alkoholt
- fűzte hozzá a szakértő, majd azt is kijelentette, hogy az idei kampányuk a nők alkoholfogyasztására fókuszál. Az alapítvány munkatársa utalt az Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Karának egy 2017-es kutatására, amely szerint a fiatal nők alkoholfogyasztási szokásai semmiben nem különböznek férfi társaikétól.
A kampány brit mintára indult, a szigetországban mintegy tízéves hagyományra tekint vissza.