Legnagyobb problémája talán az, hogy a tanulók 30-40 százalékának a jelenlegi lehetőségeihez képest nem ad megoldást, tehát alternatív megoldásokra is szükség lenne, ennek nem látjuk nyomát. A differenciálással is nagyobb mértékben kellene foglalkozni. A pozitív elemek mellett összességében a tervezet a maga tantárgyközpontúságával nem feltétlenül jelent megoldást - nyilatkozta Szűcs Tamás, a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének (PSZD) elnöke.
A PDSZ ezért több évvel elhalasztaná a bevezetést, és nagyobb társadalmi egyeztetést is szükségesnek tart. Az, hogy az új NAT 2019. szeptemberében elinduljon, szakmai nonszensznek tartják, de még a 2020-as bevezetést is korainak ítéli a szervezet.
Gulyás Gergely kancelláriaminiszter a Kormányinfón csütörtökön elképzelhetőnek nevezte, hogy a tervezettnél később lép életbe az új Nemzeti Alaptanterv.