Ahogy a portál írja, a Nielsen piackutató kiskereskedelmi indexe szerint az elmúlt év októbere és az idei év szeptembere között 146 milliárd forint értékben vásároltak sört a magyarországi kiskereskedelemben, az emberek, ami több mint 350 millió liternek felel meg. Ez az adatokat tekintve 10 százalékos emelkedés, a mennyiséget tekintve 2 százalákos emelkedést mutat. A lap szerint a két mutató közti eltérés nem az árak miatt van, úgy vélik azt mutatja, hogy a vásárlók egyre inkább a minőség felé fordulnak.
Ugyanakkor fontos hozzátenni, hogy a legutóbbi felmérések szerint a hazai sörértékesítésnek csak 65 százaléka történik a kereskedelemben, a fennmaradó 35 százalék a vendéglátóiparba, pontosabban az éttermeket, kocsmákat, kisvendéglőket és szállodákat tömörítő HoReCa szegmensbe kerül
- írja a Világgazdaság.
Kitértek arra is, hogy a Nielsen szerint május és augusztus közé esik a sör főszezonja. Idén, ebben az időszakban közel 64 milliárd forintért vásároltak sört a boltokban a magyarok. Éppen ezért elmondható, hogy az egész éves értékesítés közel 44 százaléka az év harmadára esett.
A lap szerint Nielsen adatai azt mutatták, hogy a kiskereskedelmi sörforgalom csaknem 90 százalékát a hagyományos, ízesítés nélküli sörök adták. Az ízesítettek közül a legnépszerűbb a citromos 4 százalékos piaci részesedéssel. Ugyan manapság egyre többen keresik a barna- és a búzasört, az adatok alapján az értékesítés 97 százalékát továbbra is a világos típusok teszik ki.