Az iskoláskorúak rendszeresen vásárolnak az interneten, közösségi oldalakon anélkül, hogy megfelelő tudással rendelkeznének jogaikról, lehetőségeikről, emiatt könnyen befolyásolhatók, megtéveszthetők. A fiatalok kiemelt célcsoporttá váltak a kereskedelem számára, a fogyasztóvédelem ezért célzott intézkedésekkel járul hozzá a biztonságukat fokozó felkészítésükhöz.
A tanulók ma már aktív vásárlóként jelennek meg az üzletekben és az online térben is. A hagyományos és az online médiában számos nyílt vagy burkolt reklámmal találkoznak, amelyeket megfontoltan és kritikusan érdemes kezelniük. Ezért is fontos minél korábban felkészíteni a diákokat a tudatos fogyasztói magatartásra, hogy felismerjék a megtévesztő hirdetéseket, és el tudják kerülni az esetleges problémákat
- mondta Keszthelyi Nikoletta.
Az ITM a 2019/2020-as tanévben is meghirdette a diákok mindennapokban használható fogyasztóvédelmi ismereteinek megalapozását szolgáló "Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola" pályázatát. A tárca a negyedik alkalommal megjelent kiírás keretében ösztönzi és ismeri el az általános- és középiskolák érdemi intézkedéseit, helyi programjait, szemléletformáló tevékenységét, amellyel a fiatalokat a tudatos fogyasztói magatartás elsajátításában segítik.
A pályázat a tanév ideje alatt bármikor benyújtható, a szükséges dokumentumok megtalálhatóak a hivatalos honlapon, a pályázatok menüpontban.
A Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola kitüntető címmel mostanra már 70 iskola, köztük 16 szakképzési centrum 41 szakiskolája büszkélkedhet. A magyarországi oktatási intézmények mellett a határon túlról egy nagyváradi és egy zentai iskola is kiérdemelte az elismerést. Az oktatási intézmények mindegyike eredményes lépéseket tett a diákok tudatosságának fejlesztése, a fogyasztóvédelmi ismeretek gyakorlatias átadása érdekében.
A marcali iskola azzal vált méltóvá az elismerésre, hogy példamutató intézkedéseket hozott a fenntartható, tudatos fogyasztás elterjesztése, az internet és közösségi média felelős és biztonságos használatára nevelés szolgálatában.
Címlapkép: Getty Images