Az új NAT-ban és a kerettantervekben is megjelenik az algoritmikus gondolkodás fejlesztése, erre egy nagyon jó eszköz lehet a robotika - írta a Pénzcentrum. Konkrét tárgyi szinten ez jelenleg csak a digitális kultúra tantárgyban jelenik meg, de valójában oktatási robotokat használni nemcsak ezen az órán lehet (fyi: ez az informatika órának az új neve), sokkal inkább komplex módon érdemes tekinteni rájuk: akár az algoritmikus, akár a problémamegoldó gondolkodást lehet fejleszteni általuk olvasás-, környezetismeret- vagy matematikaórán egyaránt.
Alapvetően a robotika úgy tud megjelenni a pedagógiában, hogy az oktatási robotokat elkezdjük szélesebb körben értelmezni, és nemcsak a digitális kultúra tantárgy keretén belül gondolkodunk bennük, hanem sokkal inkább tantárgyközi módon, projektszemlélettel
– mondta el a Pénzcentrumnak Váczi Dorka, az Újpedagógia alapítója, trénere.
A cikk folytatása a Pénzcentrumon olvasható!
Címlapkép: Getty Images