Bár hivatalosan még nem is működik az Iváncsán felépült akkumulátorgyár, a cég vezetése november 6-án már meg is kezdte „a vállalati buszjáratok optimalizálását”, írja a Szabad Európa.
A lap értesülései szerint a már korábban üzemelő 86 helyett már csak 68 munkásjárat indul majd a gyárba naponta, tehát 18 járatot megszüntettek. A gyár vezetése ezt azzal indokolta, hogy minden olyan megállóba, ahol ötnél kevesebben szálltak fel, megszüntették a járatokat. Így nem csak konkrét desztinációk szűntek meg, de a megmaradt járatok megállóinak számát csökkentették.
A Szabad Európa egyik forrása szerint ennek a helyzetnek köszönhetően vannak olyan extrém esetek, amikor egy dolgozónak ahhoz, hogy reggel 6-ra beérjen a gyárba a lakóhelyéről,
még előző este, az utolsó buszjárattal el kell indulnia, egy köztes településen töltenie az éjszakát, és reggel az első busszal beutaznia Iváncsára.
A lap tudomása szerint, nagyságrendileg 1500 ember dolgozik a gyárban már most.
Címlapkép: Getty Images