Egy csatornafedél vitte le egy autó alját Győrben, a kár több száz ezer forintra tehető.
A győri útkezelő szervezet még egy 2017-es műszaki terv alapján épített a Gábor Áron utcába három, „trapéz keresztmetszetű sebességcsökkentő küszöböt”, magyarán fekvőrendőrt. Erre azért volt szükség, mert a közeli főutcából sokan kanyarodtak be ide, hogy a jelzőlámpákat kikerüljék, a forgalom pedig megnőtt.
Annak ellenére, hogy legalább hat-hét autó megrongálódásának a szemtanúi voltak, a közútkezelőhöz mostanáig mindössze egy panasz érkezett 2022-ben. A bejelentő magasnak ítélte a fekvőrendőrt a Gábor Áron u. 19-nél - írja a Telex.
A problémát az okozhatja, hogy az utcának van egy nem túl jelentős, mégis számottevő lejtése. A főút felől bekanyarodó, alacsonyabb fekvésű autók lökhárító-elemei, kipufogódobja, lengőkarjai hozzáérhetnek a felülethez. Ugyanez lehetséges, ha jobban leterhelt az autó, és a sofőr 30 km/órás sebességgel halad.
Ezért azon a részen 20 km/órára korlátozták a sebességet. Az útkezelő vezetője azt is hozzátette a lapnak, hogy ez utóbbi sebességgel több autótípusnál is letesztelték a fekvőrendőrt: az Opel Astra H, az Opel Astra G, az Opel Corsa és a Skoda Octavia is megúszta. Méréseik szerint „1 centiméteres süllyesztéssel elérhető lenne, hogy újból 30 km/órás korlátozás mellett legyen használható a sebességcsökkentő”, de arra nem tért ki, hogy ezt a süllyesztést tervezik-e megcsinálni.
Címlapkép: Getty Images