Csík László, a Közép-európai Gazdaságfejlesztési Hálózat Nonprofit Kft. ügyvezetője kiemelte, hogy a rendezvény elősegíti egy közös, versenyképes regionális árualap feltérképezését, emellett közösségformáló szerepe van, hiszen jelen vannak Erdélytől Felvidékig, Kárpátaljától Muravidékig a legkiválóbb fiatal magyar borászok.
A résztvevők a két nap során innovatív ismeretanyaghoz jutnak, amelyek a korábbi generációk gyakorlati tapasztalataival kiegészülve megalapozhatják a fiatal borászok fejlődését, jövőbeni sikereit
- mutatott rá, majd hozzátette: ez gördülékenyebbé és sikeresebbé teheti a magyar borágazat folyamatban lévő generációváltását.
A rendezvény második napján a fiatal borászok workshopok keretében egy-egy borrégió egyedi arculatának, illetve marketing és értékesítési stratégiájának kialakításával felmérhetik, hogy milyen eszközöket tudnának hatékonyan alkalmazni a saját vállalkozásuk fejlesztésében.
A fórum lehetőséget biztosít arra is, hogy a fiatal borászok bemutatkozzanak az iparági szereplők, magyar borszakírók, szakértők, étteremtulajdonosok, borkereskedők előtt.