Visszatér a legendás márka: újra gyártani fogják a Piros Mogyoróst

Portfolio 2018. december 21. 09:30
A négy éve nem gyártott Piros Mogyorós legendás magyar márkát most egy magyar, édesiparban két évtizedes kereskedelmi tapasztalattal rendelkező vállalkozás éleszti újra. A Figyelő csütörtöki számában interjút készített a P.O.P. Kft tulajdonostársával és ügyvezetőjével, Szabó Györggyel, akitől megtudták a társaság terveit is a termékkel.

Idén november elején, a karácsonyi édességszezonra jutott el a társaság oda, hogy ismét a boltokba kerülhetett a Piros Mogyorós, írja a Portfolio.hu. Újra lehet kapni a független üzletek döntő hányadában, az Auchan- és a Spar-láncban, a Mol és az OMV shopjaiban országszerte. Vagyis a cég visszahozta a piacra a kétféle klasszikus, tej- és étcsokoládés táblás terméket, emellett kétféle szeletes, valamint egy 250 grammos nagy táblás terméket fejlesztettek. De Olaszországban például gyártatnak mogyorókrémet.

Az ügyvezető emlékeztetett arra is, hogy a Moondelez Hungária 2014-ben a márka tulajdonosaként döntött a gyártás leállításáról.

A P.O.P. Kft. ott jött a képbe, hogy két évtizede dolgozik együtt a Mondelez Hungária Kft.-vel, egy kereskedelmi hálózatot hoztak létre közösen, amellyel független, egyetlen nagy lánchoz sem tartozó üzleteket látnak el. Forgalmaznak ezen keresztül Milka, Sport Szelet, Győri keksz és Negro cukorka termékeket.

Azt is elárulta a tulajdonos, hogy a gyártás megszűnése után két évvel jelezték, hogy szeretnék megvenni a márkajogokat, és a magyar, valamint a svájci központ is nyitott volt az ötletre. Jogi szempontból ez év elején nyílt meg annak a lehetősége, hogy átvegyék a márkát.

Ezután megszületett a megállapodás, miszerint visszahozhatjuk a piacra a terméket az ikonikus Piros Mogyorós brand alatt

- mondta Szabó György.

A részletekkel kapcsolatban kifejtette, hogy a Vajdaságban találtak egy 100 százalékban hazai tulajdonú és 90 százalékban magyar munkaerőt foglalkoztató gyártót találniuk. Ez a gyártócég fél évszázados múlttal rendelkező családi vállalkozás. A P.O.P. a teljes projektet saját erőből valósította meg.

A gyártás megszervezése előtt végeztek egy reprezentatív piackutatást, amiből kiderült: a teljes lakosság körében 92 százalékos a márka ismertsége és a megkérdezettek vásárlási hajlandósága is nagyon erős volt, 79%-os.

A célunk az, hogy a Piros Mogyorós minden formában újra a magyar családok százezreinek, millióinak az asztalára kerüljön vissza

- zárta az interjút.