Húsvétkor hozzávetőleg 30 százalékkal megnő az átlagos vásárlói kosár értéke. Az ünnepi időszakban többen és többet vásárolnak, a karácsonyhoz hasonló nagyságú forgalom tapasztalható az üzletekben.
A friss áruk tekintetében nagyjából egy, az egyéb tartós élelmiszereket illetően húsvét előtt két-három héttel korábban indul a bevásárlás. A SPAR erre való tekintettel az ilyenkor jellemzően keresett termékek – tojások, sonkák, kalácsfélék, édességek és primőr zöldségek – széles választékát kínálja.
Az áruházlánc különleges termékkínálattal is készül a húsvétot megelőző hetekben, amelyet a SPAR Ínyenc katalógus foglal magába.
Ebben számos új termék található, de az elmúlt évek sikertermékeiről sem feledkeztünk meg. Az elfoglaltságuk miatt az utolsó napokban bevásárlók asztalára is így a legjobb minőségű áruk kerülhetnek, hogy a családi ünnep tökéletes legyen
– mondta Maczelka Márk, a SPAR kommunikációs vezetője.
A húsvét elmaradhatatlan finomsága a sonka. Mint az előző években, idén is szélesebb ünnepi szezonválasztékkal várja a SPAR a vásárlókat. Az idény kezdetétől 19 különféle, az ünnephez illő alkalmi füstölt termékkel bővítik az alapválasztékban fellelhető termékek körét a cég, amelyek között a klasszikus érlelési és füstölési eljárással előállított áruktól kezdve a füstölt csirke- és pulykatermékekig sok minden megtalálható.
A vállalat a vevők igényeit követve évről-évre minőségben is fejleszti a termékpalettát, megtartva a már jól bevált és kedvelt ínyencségeket. Az ideiglenesen választékba kerülő termékekkel együtt így több mint 40 különféle füstölt termékből válogathatnak a vásárlók.
Ezek között idén is előkelő helyet kap a Regnum húsüzem által gyártott, nagy népszerűségnek örvendő SPAR kötözött lapocka (sonka), melyből ebben az évben is több mint 200 tonnával készül a Regnum húsüzem és az üzlethálózat.
A slágertermékek közé tartoznak a frikandó sonka, a füstölt tarja, a füstölt hátsó csülök, a füstölt diósonka, illetve a különböző érlelt házi és parasztsonkák.
A SPAR hazai árukat előnyben részesítő üzletpolitikája nyilvánul meg abban is, hogy szinte 100 százalékban magyar termelők, gazdák, családi vállalkozások húsáruival találkozhatnak a vásárlók a polcokon és a pultokban.
A húsok és húskészítmények mellett a legnagyobb kereslet a tojás iránt mutatkozik.
A pékáruk tekintetében a húsvéti ünnep elsősorban a kalácsok és a fehér kenyerek látványos forgalmi növekedését eredményezi. A vásárlók ilyenkor a családi összejövetelek miatt szívesebben választják a nagyobb, 1 kilogrammos kiszerelést.
Régiónként, a helyi hagyományok és szokások szerint eltérő igények mutatkoznak: egyes helyeken a foszlós, máshol a fonott kalács a kelendőbb, de akad olyan is, ahol a sós kalács a kedvenc. A fehér kenyerek között a kovászosak, és a hosszabban eltarthatóak fogynak jobban, közülük a vekni- és cipóformák egyaránt keresettek.
Országosan több regionális pékség is gondoskodik arról, hogy ilyenkor több friss kenyér és kalács érkezzen az üzletekbe. Az előre csomagolt, szeletelt fehér kenyeret is előszeretettel választják, különösen a kovászos kenyeret teszik sokan a kosarukba.
A tavaszi szezon pékáru-újdonságai közül pedig kedvelt a medvehagymás pogácsa, az epres és szamócás párna.
Húsvét közeledtével a süteményeket és a tortákat illetően évek óta érződik, hogy a vásárlók érdeklődése a saját készítés helyett a késztermékek vagy a könnyen és gyorsan elkészíthető sütemények irányába tolódik el. Tortabevonóknál pedig a magasabb minőségű, nagyobb kakaótartalmú termékeket keresik a vevők.
Általánosságban is elmondható, hogy az utóbbi években a magasabb minőségű termékek iránt mutatkozik nagyobb kereslet, ami a szezonális édességekre hatványozottan igaz. Kedveltek a minőségi csokoládényuszik és tojások, a húsvét sztárjának azonban egyértelműen a Kinder tojás számít. Az ünnep idején a szezonális csokik mellett az egész évben kapható édességtermékek forgalma is több mint 20 százalékkal növekszik.
Zöldség-gyümölcs területen különösen a friss idényárukra – például zöldhagymára és piros retekre, salátafélékre – nagyobb az igény.
A SPAR tapasztalatai szerint húsvét hetében akár 50 százalékkal megnőhet a forgalom egy átlagos héthez képest, attól is függően, hogy melyik hónapra, a hónapon belül pedig annak elejére vagy végére esik az ünnep.
Az év ezen időszakában a vevők átlagosan pár ezer forinttól akár több 10 ezer forintig költenek az ünnepi bevásárlásra, de összességében minden háztartásban többet fordítanak az élelmiszerekre, mint más periódusban.
A vállalat ezért is a tavaszi ünnepre speciális, húsvéti választékot kínáló szórólapokkal és egyedi, figyelemfelkeltő, ünnepi motívumokkal díszített áruházi kihelyezésekkel készül. Az áruházlánc az előző évhez hasonlóan a vásárlói igények alapján határozza meg az ünnepi nyitvatartását idén is, ahol szükséges, meghosszabbított időben fogadják a vevőket csütörtökön és szombaton.