Ezek egyike, az MLSZKSZ nulláról induló, komplex, szakértők bevonásával történő vizsgálatot sürget a Duna vízállásának befolyásolása érdekében, a szélsőséges vízszint miatti károk ugyanis egyre nagyobbak – írja a Világgazdaság.
Két-három héten belül benyújtja a kormánynak a hazai logisztikai ágazat versenyképességének javítását célzó, frissített javaslatcsomagját a logisztikai szakma több meghatározó szervezete – közölte Bíró Koppány Ajtony, a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ) főtitkára.
Tájékoztatása szerint a javaslat széles körű lesz, részletesen tárgyalja a közúti, vasúti és vízi fuvarozás helyzetét, ez utóbbi esetében azt is tartalmazza, miként lehetne biztosítani a Duna kiszámítható vízállását évente 340 napon.
Magyarországon tabu a vízerőművek építése, a szövetség minapi, átfogó dunai fejlesztési koncepciót sürgető közleménye éppen az ilyen műtárgyak telepítésében látja a szélsőséges vízszintmozgások miatti károk megelőzésének egyik eszközét.
A szakember azt mondja, megfelelő számú, zöldenergiát termelő vízi erőmű építése a vízállás szabályozása mellett – az erőművek puffertárolóin keresztül – előnyös lenne az árvíz ellenei védelemben, az öntözésben, az ivóbázisok védelmében, a turizmus számára, a vízi sportoknak és a paksi erőmű hűtőellátásában is.
A probléma az, hogy hiába a sok tanulmány, a Dunát érintő kérdésekben Magyarországon rendrrendre olyan félmegoldások születnek, amelyek nem komplexen vizsgálják a problémát
– mutatott rá Bíró Koppány Ajtony.