Ez a bolthálózat és az online értékesítésünk bővülésén kívül abból áll, hogy a környező országokban is jelen lévő kiskereskedelmi láncokkal szorosabbra fűztük a kapcsolatot és megerősítettük a lengyelországi disztribúciót. A hipermarketek mellett a játékszaküzletekkel is együttműködünk – mondta a Világgazdaságnak Borhi János, a Formatex ügyvezetője.
A hagyományos értékesítésnek is legalább a 60 százalékát hozza az október-decemberi időszak, a webes forgalomnak pedig a háromnegyedét. Az ünnepekhez közeledve több nagyobb értékű ajándékot visznek haza, mint év közben, így nem meglepő, hogy az átlagos kosárérték is több ezer forinttal ugrik meg:
karácsony előtt a boltokban 8-10 ezer, online pedig több mint 12 ezer forintot költenek a vásárlók. A szezon már jóval a Mikulás előtt, a fekete péntekkel megérkezett, ami 18 százalékos többletet hozott a tavalyi fekete péntekhez képest, a webáruházban pedig dupláztunk
– fejtette ki a Formatex ügyvezetője.
Az is elárulta: a következő években akár újabb tizenöt-húsz munkatársat is felvehetünk, amit a további lengyelországi terjeszkedésünk mellett a hazai üzlethálózatunk bővítése is indokolt. Jelenleg közel százharminc főt foglalkoztatunk. A játékpiacon csak az lehet sikeres, aki többet fordít innovációra, mint a versenytársak.
Mivel a távol-keleti játékgyártókkal dollárban számolnak el a forgalmazók, a hosszabb távon jósolt 250 forintos árfolyam esetén 10-15 százalékkal is olcsóbbak lehetnek Magyarországon a játékok - mondta Bohri János.