A díj célja, hogy bemutassa és elismerje a legjobb hazai munkáltatói márkaépítési gyakorlatokat, amelyek azt segítik elő, hogy a munkahelyek minél örömtelibbek, igényesebbek és egészségesebbek legyenek.
Így kell példát mutatatni
A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSz) immár negyedik alkalommal hirdette meg az Employer Branding Awardot, azaz a Példaértékű Munkáltatói Márkaépítés Díját. A pályázat és a díj célja a legjobb hazai munkáltatói márkaépítési gyakorlatok jutalmazása, bemutatása és megismertetése a szakmai közönséggel.
A pályázatra a Bridgestone tavaly novemberben, a nemzetközi prosztatarák prevenciós hónaphoz kapcsolódó, dolgozói egészségtudatosság növelő kampánnyal nevezett be.
A zsűri nem adta könnyen az elismerést, minden pályázatot 10 kritikus szempont alapján értékelt. Tagjai vezető magyar nagyvállalatok kommunikációs és HR szakemberei voltak, akik a Bridgestone pályázatában nem csak az egészségtudatosságra való figyelemfelhívást értékelték, de azt is, hogy a kampány úgy valósult meg, hogy a gyár vezetősége, valamint a HR és a kommunikációs szervezeti egységei teljes összhangban, egy célért működtek együtt.
Kiemelkedően vonzó és felelős munkáltató lett a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya Termelő Kft. nem kizárólag az Employer Branding Award ezüst fokozatát nyerte el, de a „Kiemelkedően vonzó és felelős munkáltató” címet is, amelyet mostantól egy évig használhat a vállalat.
Rendkívül büszkék vagyunk a díjra és az ezzel járó kitüntető címre. Ez a díj egy pozitív visszajelzés számunkra, amely azt igazolja, hogy úgy is lehet kiemelkedő gazdasági eredményeket elérni, hogy közben felelős vállalatként törődünk munkatársaink és a helyi közösség egészségével, és fejlesztjük egészségtudatosságukat
– mondta Topolcsik Melinda, a Bridgestone Tatabánya Termelő Kft. ügyvezető igazgatója.
Célunk az, hogy vállalatunk egy olyan családbarát munkahely legyen, ahová jó bejönni dolgozni, és amely törődik munkatársaival
– tette hozzá.
Movember – a Te bajuszod, a Te egészséged
A Bridgestone „Movember – a Te bajuszod, a Te egészséged” kampánya arra ösztönözte a vállalat 1100 férfi munkatársát, hogy novemberben ne borotválkozzanak, növesszenek bajuszt vagy szakállt, és ezzel hívják fel férfitársaik, valamint a hölgyek figyelmét is a prosztatarák-szűrővizsgálat és a prevenció fontosságára.
Az idejében felismert prosztatát érintő daganat ugyanis, legyen szó jó-, vagy akár rosszindulatúról, jól kezelhető. A megelőzés érdekében a vállalat a prosztata esetleges betegségére utaló jeleket mindössze 2 csepp vérből kimutató szűrést szervezett munkatársainak, az ezen való részvételre könnyed és laza stílusban, a gyár mosdóiban és ajtóin, ablakain kihelyezett hatalmas bajuszokkal, újsághirdetésekkel, rádióműsorokkal és közösségi média üzenetekkel ösztönözte őket.
A Bridgestone Tatabánya Termelő Kft. 2006-ban kezdte meg működését, és napjainkra Magyarország egyik legnagyobb abroncsgyárává vált. Alapítása óta a vállalat munkavállalóinak száma több mint kétszeresére emelkedett: míg 2008-ban 361 munkavállalóval kezdődött meg a termelés, addig mára mintegy 1.200-an dolgoznak a világhírű márkával fémjelzett abroncs gyártásán.