A lap érdeklődésére Horváth Imre, a Személyhajósok Szövetségének főtitkára közölte, hogy a megfelelő szaktudású hajóvezetőket többszörös fizetéssel csábítják át nyugati vizekre. Míg
Magyarországon átlagosan havi 350-500 ezer forintot keres egy tapasztalt kapitány, addig nyugati államokban legalább 4000 eurót (mintegy 1,3 millió forintot).
Ezért több száz magyar szakember dolgozik a Rajnán és a nagyobb francia folyókon, miközben Magyarországon csupán három-négyszázan teljesítenek szolgálatot. Sok fiatalt az riaszt el a pályától, hogy a munka gyakori távolléttel jár - mondta.
Bencsik Attila, a Magyar Hajózási Országos Szövetség alelnöke nagyrészt egyetértett a fentiekkel. Kiemelte, hogy mivel a magyarországi hajósképzés rendkívül magas színvonalú, nem meglepő, hogy keresettek a magyar szakemberek. Évente harminc-negyven jelentkező akad magyarországi képzésre, közülük húsz-huszonöten szerzik meg a hajóvezetői végzettséget - közölte.
Év elején a HelloVidék is foglalkozott vele, hogy súlyos gondokkal küzd itthon az ágazat. Mi a Bahart példáján mutattuk be, mennyire súlyos a munkaerőhiány. Ha kíváncsi vagy, januárban hány nyitott pozíció volt a társaságnál, és milyen elvárásokkal keresték a friss munkaerőt, olvasd el "Komoly gondok a Balatonnál: tömegével keresnek szakembereket a kikötőkbe, hajókra" címen megjelent cikkünket.