A karácsonyi időszakban a hagyományos üzleteket is kiemelten ellenőrzik
- tette hozzá, majd elmondta, hogy az eddigi hatósági ellenőrzések alapján eljárás indult megtévesztő hirdetések miatt, továbbá az árképzésnél is előfordultak hiányosságok. A próbavásárlások alapján a szállításoknál is tapasztaltak késéseket, a meghirdetett szállítási határidőt gyakran nem tudják betartani, az érintettek emiatt is számíthatnak fogyasztóvédelmi eljárásra.
A legtöbb panasz is a szállítással kapcsolatban érkezett a hatósághoz
- emelte ki a helyettes államtitkár, majd arra hívta fel figyelmet, hogy internetes rendelésnél fontos ellenőrizni a vevőknek a webáruház elérhetőségeit, a fizetési lehetőségeknél pedig érdemes az utánvétet választani. Emlékeztetett, hogy az online vásárolt termékekre 14 napos elállás vonatkozik. Az elmúlt 3 évben több mint 2300 webáruházat ellenőriztek, ezer próbavásárlást hajtottak végre, így sikerült visszaszorítani a jogsértések arányát.
A hitelkártyákat érintő csalások a legjövedelmezőbbek a csalások között. Az online vásárlásoknál a támadók pénzszerzésre és a pénzügyi valamint személyes adatok megszerzésére törekednek. A kiberbűnözők hamis oldalakat hoznak létre, ezek neve a címsorban a megszokottól eltérő karaktereket tartalmazhat, amit fontos lenne felismerni. A kibervédelmi intézet külön honlapot üzemeltet a legfontosabb tudnivalókról az internetes vásárlásokhoz
- tette hozzá Bencsik Balázs, a Nemzetbiztonsági Szakszolgálat Nemzeti Kibervédelmi Intézetének vezetője.
Az adathalászat folyamatosan nő, az idén novemberig 50 százalékkal megnőtt az adathalász incidensek száma 2018-hoz képest, közel kétezer esettel foglalkoztak
- ismertette.