Mint írják, a három cég megosztja az eddig szerzett és a korábbi hasonló helyzetekben összegyűlt tapasztalatokat és legjobb módszereket. Az 26+1 pontba szedett tanács, javaslat, ötlet közül az 5 alapvetést ismertetjük közös közleményük alapján.
A szolgáltatói szektor – azon belül is a turizmushoz, szállodaiparhoz és vendéglátáshoz köthető vállalkozások – kiemelten érintett a koronavírus által, a vírus negatív társadalmi és gazdasági impulzusai a legnagyobb mértékben itt vannak jelen világszerte. Valamennyi szálláshely – főként a koronavírussal fertőzött területeken lévők – csökkenő foglalási mutatókkal rendelkezik, melyhez a lemondások növekvő trendje párosul.
Fontos, hogy ebben a helyzetben „tiszta fejjel” gondolkodjunk, és a „vészforgatókönyvet” elővéve módosítsunk szállodánk stratégiáján
- írják a közleményben.
Mit tehetsz hotelként, hogy minimalizáld a koronavírus negatív hatásait? Mit tanulhatsz, ázsiai hotelektől, akik sikeresen átvészeltek olyan korábbi vírusokat, mint a SARS 2003-ban, vagy a madárinfluenza és a sertés influenza 2009-ben?
Itt az 5 alapvetés, amit mindenképpen tarts szem előtt:
1. Tartsd a fókuszt a hosszú távú célokon!
Ne hozz vészhelyzet esetén olyan felelőtlen lépéseket, amelyeket később megbánnál! A rosszul átgondolt, rövid távú döntések ugyanis hosszabb távon sokat árthatnak a szállodádnak. Gondold ezt át, mielőtt cselekszel!
2. Védd meg a publikus áraidat!
Ne kínáld szobáidat jelentős kedvezménnyel, ez ugyanis hosszú távon káros hatással lesz üzleti eredményeidre. Ha így teszel, akár évekbe is telhet, mire a piacod újra hajlandó lesz nálad foglalni a mostani, magasabb áraidon. Gondold át alaposan árazási stratégiádat!
3. Ápold a már meglévő ügyfélkörödet!
Ne okozz csalódást lojális, visszatérő vendégeidnek! Bármit is cselekszel, ne változtasd meg szolgáltatásaid korábbi színvonalát! Ha így teszel, hidd el, vissza fog még ütni.
4. Koncentráld marketingtevékenységedet a helyi piacra!
Csoportosítsd erőforrásaidat arra a szegmensre, akik a jelen kialakult helyzet ellenére is utazást terveznek! Azok a vendégek ugyanis, akik törölték külföldi foglalásaikat, jelen pillanatban is alternatívák iránt kutatnak, ezért emeld ki számukra ezt a lehetőséget. Ez egy különösen értékes szegmens lehet számodra a jövőbeli növekedés szempontjából.
5. Ne csökkentsd a marketingköltségeidet!
Összpontosíts a meglévő kereslet megszerzésére, és csak azokról a piacokról vond el költségeidet, ahol kevés, vagy egyáltalán nincsen kereslet. Online marketingköltségeidet irányítsd olyan bevételgeneráló csatornák felé, mint például a kereső marketing, metasearch vagy a retargeting. Vizsgáld meg, melyik csatornák és szegmensek nem működnek a te szálláshelyed esetében.
Címlapkép: Getty Images