Az elmúlt hetekben többszörösére ugrott a faktorálás iránt érdeklődők száma a Takarék Faktorháznál. Sok cég tart likviditási problémáktól amiatt, hogy a válsághelyzetben a vevői nem, vagy csak késve tudnak fizetni. A faktorálást a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara is jó és válságálló megoldásnak tartja a következő időszakra, közölték.
Márciusban háromszor annyian érdeklődtek a Takarék Faktorháznál a faktorálás iránt, mint februárban, úgy, hogy elsősorban a hónap második felében – a veszélyhelyzet kihirdetése után – ugrott meg a megkeresések száma. A Takarék Faktorház munkatársai az elmúlt hetekben azt tapasztalták, hogy
az érdeklődők nagy része attól tart, a vevői csak hosszabb határidővel, vagy egyáltalán nem tudnak majd fizetni a kialakult helyzetben, ezért szeretnének minél hamarabb hozzájutni a pénzükhöz, hogy saját kintlévőségeiket rendezzék, fizetést adjanak munkavállalóiknak, illetve alapanyagot szerezzenek be.
A faktorálást a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara is megfelelő megoldásnak tartja a mostani válsághelyzetben. A kamara második javaslatcsomagjának azonnali intézkedései között található a faktorálási lehetőségek bővítése, mint az egyik lehetőség az életképes hazai vállalkozások kiemelt támogatására, likviditásuk növelésére.
A faktorálás nem hitel, hanem a vevőkövetelések megfinanszírozása, ezért jó megoldás egy cég likviditási problémáira a mostani körülmények között, amikor a banki folyó-, és forgóeszközhiteleket nehezebb elérni.
A faktorálás nem igényel tárgyi fedezetet, ingatlan jelzálogot. A Takarék Faktorház nem csak finanszírozást nyújt az ügyfeleinek, hanem adminisztrációs szolgáltatást is. Ezen kívül akár hitelbiztosítást kínál a vevők nemfizetése esetére és még a követelésbehajtásban is segít – mondta Garamszegi Tamás, a Takarék Faktorház vezérigazgatója.
A Takarék Faktorház munkatársai az ügyfelekkel folytatott beszélgetések alapján úgy látják, hogy szinte az összes szektorban tartanak az alapanyagbeszerzés akadozásától, a munkavállalók kiesésétől, és attól, hogy ennek következtében nem tudják kiszolgálni ügyfeleiket, akiket ezért elveszítenek. Az ügyfélreferensek tapasztalata szerint
a járványnak ezidáig egyértelműen a legnagyobb vesztese az idegenforgalom és a vendéglátás, valamint a közúti fuvarozói, szállítmányozói szektor.
Az informatikai vállalkozásokat viszont kevéssé érinti a jelenlegi helyzet. Az információszolgáltatással, -közvetítéssel foglalkozó cégek kifejezetten növekedést várnak, és beruházásokat terveznek, hogy ki tudják szolgálni a növekvő igényeket. A takarítással, valamint a fertőtlenítőszergyártással foglalkozó cégek a jelenlegi helyzetben prosperálnak, ugyanakkor problémát okozhat a rendkívül erőteljes keresletet kiszolgálása. A munkaerőközvetítők egyelőre azzal küzdenek, hogy pótolni tudják a külföldi munkavállalók kiesésével keletkezett űrt. Az agrárszektorban, ahol egyelőre az elmúlt napok fagyos időjárása okozta a legtöbb problémát, a vállalkozások többsége tart attól, hogy a korlátozó intézkedések megnehezítik vagy lehetetlenné teszik az exportot.
Címlapkép: Getty Images