A portálnak egy olvasójuk számolt be arról, hogy teljesen felforgatta a tanyavilág életét az elviselhetetlen zaj és por, amit a teherforgalom generál.
Gyerekek és idősek is laknak errefelé. A kamionok miatt egész nap a port nyeljük. Úgy érezzük, senki sem törődik azzal, hogy itt laknak emberek. És bár időnként lesimítják az utat, de a köves homokot a bejárókra torlaszolják. Előfordult, hogy a szomszédot a sürgősségire kellett volna bevinnem, de nem tudtam a házához eljutni
– mesélte Király Andrea, akinek az autója is megsérült egy felverődött kavicstól.
Berepedt a szélvédőm, de nem állok kint egész nap, hogy tudjam, melyik teherautó volt. Kit vonjak kérdőre?
- érdeklődött Andrea.
Alapesetben a panaszban jelzett tanyákhoz bevezető földút az önkormányzatának kezelésében van, ám az M4-es gyorsforgalmi út Abony és Törökszentmiklós közötti szakaszának építése idején a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. felelős az útszakaszért.
A 4 sz. főút, az abonyi célkitermelő hely és a zagyvarékasi bánya felől érkező szállítójárművek is érintik ezt az utat. A szállítások java része várhatóan idén lezajlik, a későbbiekben a forgalom csökken a területen
– válaszolta Hideg András, a NIF Zrt. kommunikációs igazgatója a lap megkeresésére. Hozzátette azt is, hogy a szállító utakon harminc kilométer/órás sebességkorlátozás van érvényben, annak portalanításáról a kivitelezőnek folyamatosan gondoskodnia kell.
A környezetvédelmi tervben folyamatos, szükség szerinti locsolás szerepel, tehát a szállítóutakat folyamatosan pormentes állapotban kell tartania a vállalkozónak. A locsolás locsolókocsival történik
– tette hozzá, majd a kavicsfelverődéshez hozzáfűzte, hogy ha a kárt okozó gépjármű rendszáma ismert, és az okozott kárt a vezető elismeri, akkor az érintettek felelősségbiztosítása terhére rendezhetik az esetet. Egyéb esetekben a kár a casco-biztosítás terhére rendezhető.
Címlapkép: Getty Images