Közleményük szerint az ehhez szükséges online borkereskedelmi megoldást a Futurion nevű magyar informatikai cég fejlesztette. A megoldás elsősorban azokat a kis- és közepes borászatokat célozza, amelyek még nem rendelkeznek saját webshoppal vagy profi online értékesítési infrastruktúrával.
Megjegyezték, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) szerint a minőségi borokat előállító, vendéglátásba szállító hazai borászatok eladásai akár 60-80 százalékkal is visszaeshettek a koronavírus-járvány okozta gazdasági válsághelyzet miatt. A gyűjtőoldal segítséget jelenthet azon borászatoknak, amelyek nehéz helyzetbe kerültek a pandémia miatt.
Az év végéig várhatóan 30 borászat kínálatához juthatnak hozzá a Wineshop vásárlói, 2021 végére a tervek szerint legalább 100 termelői borboltot érhetnek el a borkedvelők a gyűjtőoldalon keresztül.
A cég célja, hogy néhány éven belül a magyar webes borkereskedelem meghatározó szereplőjévé váljon, illetve tervei között szerepel a nemzetközi terjeszkedés is
- tették hozzá.
Címlapkép: Getty Images