A hosszú kivitelű buszokra vonatkozó közbeszerzési eljárás eredményes lefolytatása esetén 50 darab szóló, alacsony belépésű, légkondicionált, környezetkímélő, dízelüzemű autóbusz szolgálja majd a kényelmes és biztonságos utazást.
A járműveknek minimum 95 férőhellyel – ezen belül legalább 50 ülőhellyel –, illetve fedélzeti utastájékoztatási és kamerarendszerrel kell rendelkezniük. Az autóbuszokon a majdani győztes beszállítónak a második ajtóval szemben speciális, babakocsival vagy kerekesszékkel használható helyet kell kialakítania.
A pályázatra a társaság 2021. február 8-ig várja a beérkező ajánlatokat. A másik közbeszerzési eljárás keretében 453 szóló, alacsony belépésű, légkondicionált, 80 utas szállítására alkalmas jármű érkezhet a társasághoz. Elvárás, hogy az autóbuszokon legyen elektronikus utastájékoztatási rendszer, fedélzeti kamerarendszer, kerekesszék elhelyezésére kialakított speciális férőhely és a felszállást segítő rámpa. A minél kevesebb károsanyag kibocsátásával járó, hatékony és biztonságos üzemeltetés érdekében a közbeszerzési kiírás szerint a járműveket legalább az EURO-6D előírásoknak megfelelő dízelmotorral kell felszerelni.
A pályázat benyújtási határideje 2021. február 8. Az autóbuszokat a nyertes pályázónak az adásvételi szerződés aláírásától számított legfeljebb 15 hónapon belül kell leszállítania, így forgalomba állásuk 2022. első felétől várható. A Volánbusz járműfiatalítási programjának keretében 2018 ősze és 2020 decembere között érkezett 866 új és újszerű autóbusz forgalomba állításával tehát nem áll meg a modernizáció, a társaság folytatja a flotta dinamikus megújítását: a közlekedési vállalat – immár a MÁVcsoport tagjaként – 2021-re összesen 827 darab helyközi és 1 helyi elektromos autóbusz beszerzését tervezi.
A MÁV és a Volánbusz egységes stratégiai irányításának, a vasúti és a közúti személyszállítási szolgáltatások összehangolt fejlesztésének köszönhetően egyre színvonalasabb, korszerűbb, környezetkímélőbb szolgáltatások várják az utasokat. A menetrendek harmonizációjának, illetve a jövőbeni egységes értékesítési felületek és a tarifaközösség létrehozásának célja, hogy egyre többen válasszák a közösségi közlekedést az egyéni utazás helyett, ezzel is hozzájárulva a károsanyag-kibocsátás jelentős mértékű csökkentéséhez, az élhetőbb környezethez.
Címlapkép: Getty Images