Ahogy a portál írja, az utóbbi napokban felröppent a hír, hogy több hazai autógyártó cég is átmeneti leállásra kényszerül. A kecskeméti Mercedes-Benz gyár beszállítói nehézségek miatt januárban mintegy tíz napra szünetelteti a termelést, a győri Audi Hungária pedig két héten keresztül csak egy műszakban folytatja a gyártást a globális alkatrészhiány miatt.
Az Opel Szentgotthárd sajtófőnöke, Kaszás Zoltán a portálnak elmondta, hogy a gyárukban folyó motorgyártást az elektronikai alkatrészek hiánya nem érinti, ezért nem kell kényszerű leállásra számítani.
A pandémia kezdetekor a cég szentgotthárdi gyárában, még 2020. március 23-án állt le a termelés, amely a szigorított egészségvédelmi előírások kidolgozásával és bevezetésével május 13-ától fokozatosan újraindult. A tavaszi leállást követően a gyár teljes kapacitással dolgozik három műszakban.
Az elmúlt napokban az olasz–amerikai Fiat Chrysler Automobiles N.V. (FCA) és a francia Groupe PSA autóipari konszern egyesülésével a világ negyedik legnagyobb járműipari vállalata jött létre. A továbbiakban Stellantis N.V. néven működő és 400 ezer alkalmazottat foglalkoztató autóipari konszern 14 autómárkát gyárt, köztük a Fiat, Chrysler, Opel, Peugeot, Citroën, Jeep, Maserati és Alfa Romeo márkákat. A konszernt a PSA korábbi vezérigazgatója, Carlos Tavares irányítja
- mondta a lapnak Kaszás Zoltán.
Címlapkép: Getty Images