Ha a gépkocsi ezen a vizsgán nem megy át, akkor a hiba kijavításáig nem engedhető forgalomba, és még rendszám sem lehet rajta - figyelmeztetnek.
Hazánkban az utakon lévő autók nagyjából 70%-a tíz évnél idősebb, az egyik használtautó-kereskedés szerint náluk tavaly az eladások nagy része is ebbe a kategóriába esett.
Hektikus évet írt a tavalyi használtautó értékesítés
Az első két hónap ugyan erősen indult, de márciusban és áprilisban szinte megállt a használt autók értékesítése - nyilatkozta a hírcsatornának Frank György, a Dal Weltauto márkavezetője.
A májusi nyitás után viszont megint sok vásárló jelent meg, így végül 3 és fél százalékos volt a csökkenés 2019-hez képest. A legtöbben négyajtós családi autót kerestek, és nem feltétlenül fiatalt. Az eladások nagy része a tíz év pluszos kategóriában történt, az autóállomány is ebbe a kategóriába esik Magyarországon, tehát az autók 71-72 százaléka az tíz évnél idősebb – közölte Frank.
Januártól szigorodott a külföldről behozott használt autók műszaki vizsgája
Így már nem lehet egyszerűen forgalomba helyezni azokat az autókat, amelyek láthatóan nem felelnek meg a környezetvédelmi vizsgának.
Egy új fő szabály, hogy 6 évesnél régebbi, vagy pedig, ha 160 ezer kilométernél többet futott a jármű, akkor kötelező környezetvédelmi vizsgálaton részt vennie.
Ha a jármű ezen a vizsgán nem megy át, akkor a hiba kijavításáig nem engedhető forgalomba, rendszám sem lehet rajta.
A szigorítás célja, hogy a kopott motorú, kivágott katalizátorral vagy részecskeszűrővel érkező autókat ne lehessen forgalomba helyezni.
Az Európába már használtan érkező, például amerikai piacra szánt autók forgalomba helyeztetése is bonyolultabb lesz. Azokat a gépjárműveket, amelyek 1999 után készültek, és nem rendelkeznek európai típusjóváhagyási bizonyítvánnyal, illetve nincs rajtuk európai jóváhagyásról szóló típustábla, csak egy speciális vizsgálat után helyezhetik forgalomba. Ez viszont már egy külső intézet hatásköre, és több százezer forintba kerül.
- írják.
Címlapkép: Getty Images