Hozzátették, hogy bár a JóAutók.hu februári felmérése szerint a piac szereplőinek csaknem kétharmada arra számít, hogy az autópiac működése legkésőbb nyárra visszatérhet a régi kerékvágásba, szinte biztosnak látszik, hogy a korábbi, 40 ezret közelítő negyedéves szintektől akár évekre elbúcsúzhatnak a kereskedők. A honosítási szabályok idei szigorítása ugyanis épp az idős használt autók forgalomba helyezését nehezíti meg, amelyek a behozatal törzsállományát teszik ki. Emellett a tartósan 360 forint feletti euróárfolyam érezhetően megdrágítja a használtimportot.
Azt írták, amennyiben a következő hónapokban fokozatosan nyit a gazdaság, akkor idén éves szinten 130-135 ezer használtautó importjára lehet számítani, így a behozatal legfeljebb néhány százalékkal múlhatja felül a 2020-ban regisztrált 130 ezres számot.
A közleményben Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója elmondta, hogy míg a járvány kitöréséig negyedévenként csaknem 40 ezer használt személyautó özönlött be az országba, azóta mintegy 20 százalékkal lett alacsonyabb az átlagos negyedéves forgalom. A legnagyobb visszaesés közvetlenül a járvány kitörését követően, a szigorú lezárások idején következett be, ekkor 27 326-ra zuhant a második negyedéves érték. Az ezt követő szabadabb nyár csaknem 34 ezer példányig húzta vissza a forgalmat. A járvány második hullámának kialakulása óta a negyedéves behozatal volumene 31-32 ezer darabot tesz ki.
Címlapkép: Getty Images