A közlemény szerint a projektben az elmúlt három évben a centrum kilenc tagintézménye vett részt Salgótarján, Bátonyterenye és Balassagyarmat városaiban. A cél a lemorzsolódás, a korai iskolaelhagyás csökkentése, a szakképzésben tanulók végzettségi szintjének, a diákok továbbtanulási arányának növelése volt.
A fejlesztés során többek között asztali számítógépeket, laptopokat, LEGO-robotokat, multimédiás és audiovizuális eszközöket szereztek be, amelyekkel korszerűbbé vált az oktatás az iskolákban. A tanulók tanórán kívüli alapkészségfejlesztő foglalkozásokon vettek részt a matematika, a magyar nyelv és kommunikáció, valamint a digitális kompetencia területein.
Mentorok mellett pszichológus is támogatta a résztvevőket a tanulási és szociális problémáik kezelésében, továbbá szabadidős programok szervezésével erősítették az iskolához való kötődésüket. Kiemelt szerepet kapott a tanulók vállalkozóvá válásának segítése cég- és üzemlátogatások, sikeres vállalkozók előadásainak megszervezésével, valamint pályaorientációs rendezvényekkel
- tették hozzá.
A közlemény szerint a Borbély Lajos Technikum, Szakképző Iskola és Kollégium épületében digitális közösségi alkotóműhelyt alakítottak ki. Beszereztek robotika-programozási eszközöket, 3D nyomtatókat, lézervágó gépet, asztali számítógépekkel és laptopokkal szerelték fel a könyvtárt, felújították a konditermet és a szabadidős szobákat.
A centrum oktatóinak húsz százaléka vett részt akkreditált módszertani továbbképzéseken. A programba bevont oktatók komplex módszertani tananyagfejlesztés keretében alapkészség-fejlesztéshez használható tananyagokat készítettek, melyeket az oktatás során már alkalmaznak
- írták.
Címlapkép: Getty Images