Palkovics László úgy fogalmazott: ez Zalaegerszeg "első" autópályája, bár a leendő M76-os sztráda is a ZalaZone közelében fog majd elhaladni.
Jelezte, hogy a 45 milliárd forintból 269 hektáron épülő tesztpálya bővítéseként már tervezik a szomszédban létesülő harcjárműgyárat is kiszolgáló off-road pályát. Ez a további 200 hektáros területen épülő, lánctalpas és gumikerekes járműveket is kiszolgáló tesztkörnyezet mintegy 20 milliárd forintból valósul meg.
A miniszter hozzátette: a járműipari tesztpálya folyamatosan egészül ki a bérlők igényei szerint, az autópálya-szakaszt is ezért építették, illetve az off-road pálya is azért készül, bár az eredeti tervekben ezek még nem szerepeltek.
Vigh László, a térség fideszes országgyűlési képviselője, a tesztpálya építéséért is felelős miniszteri biztos az új pályaelem átadása kapcsán elmondta: a 1,5 kilométeres, kétszer kétsávos sztráda mindenben megfelel egy valódi autópályának. Több fel- és lehajtója van, felüljáró ível át felette, a sávokat elválasztó elemek között pedig betonfal és korlát egyaránt helyet kapott.
A 130 kilométeres - vagy akár nagyobb - sebességgel használható sztrádaszakasszal, valamint a már korábban megépült pályaelemekkel együtt a tesztpálya készültségi foka meghaladja a 90 százalékot. Az eredeti terveknek megfelelően az év végéig befejeződik az építése - mondta el Vigh László.
Címlapfotó: MTI/Szigetváry Zsolt
Címlapkép: Getty Images