Az 1996-ban megnyílt négycsillagos Kolping Hotel nemcsak azzal hozott új színt a magyar szállodapiacra, hogy a tízhektáros ősparkkal rendelkező létesítmény kifejezetten a családok igényeihez igazította a szolgáltatásait, hanem azzal is, hogy a válságok időszakában is folyamatosan újabb beruházásokat valósítottak meg a Balaton délnyugati végéhez közeli településen
- számolt be róla a Figyelő.
A magyar hotel 50-50 százalékban magyar, illetve német tulajdonban van. Ez a gazdasági háttér és az igazgató által is vallott mértéktartó üzleti szemlélet a legnehezebb időkben is stabil gazdasági hátteret biztosított az alsópáhoki háznak.
Mivel ebben a kategóriában elsők voltunk a piacon, a vendégkör 90 százalékát még ma is a magyar családok alkotják. Ahhoz, hogy a forgalmunkat folyamatosan növelni tudjuk, a beruházások mellett a programok tekintetében is állandó megújulásra volt szükség. Idővel ugyanis megjelentek azok a szállodák, amelyek szintén családbarát hotelként aposztrofálták magukat. Amire én azt mondtam a munkatársaimnak: nem bosszankodni kell, hanem időről időre újdonságokkal szükséges előrukkolni. Ennek az eredménye, hogy a 138 szobás, közel 500 férőhelyes komplexumban 2019-ben 74,86 százalékos kihasználtságot értünk el
- mondta a portálnak az igazgató.
Persze ebben annak is nagy szerepe van, hogy a fővárostól távoli település és környékének a munkavállalói a szó szoros értelmében magukénak érzik a 2019-ben 2,3 milliárdos forgalmat elért, 154 főt alkalmazó létesítményt. Már csak azért is, mert a menedzsment a 2008-as globális gazdasági krízis idején és most, a Covid-járvány miatti leállások időszakában is mindent megtett a munkaerő megtartása érdekében. Vezetőtársaimmal ma már annyira egyformán gondolkodunk, hogy ha lehunyjuk a szemünket és elképzeljük a jövőt, nagyjából ugyanazt a képet látjuk, amelyet aztán igyekszünk megvalósítani
- tette hozzá Baldauf Csaba.
Olyan hotelt teremtettünk, ahol minden a kellemes hangulatú, személyes – de nem bizalmaskodó – kiszolgálásról szól. Amikor a 2008-as válságban drasztikusan visszaestek a szállodai foglalások, előttünk is két út állt: az előremenekülés vagy a túlélésre játszás. Amikor láttuk, hogy egyre több hotel kerül csődközeli helyzetbe, s a túlélés érdekében a legtöbb helyen romlik a szolgáltatás minősége és az épület állaga, mi eldöntöttük: nem szállunk be a minőségrontásba és a lefelé tartó árversenybe, mert azzal elveszítjük a hitelességünket
- magyarázta az igazgató.
Címlapkép: Getty Images