Az eseményen elhangzott: a jelenlegi és a jövőbeli beruházásoknak köszönhetően az egyik legszebb, legbiztonságosabb és legkorszerűbb kerékpáros útja lesz Magyarországnak a balatoni bringakör. A kerékpárosok eddig az autósokkal egy felületen, közösen haladva tudtak átkelni a hídon, a gyalogosok pedig egy elválasztott 2,7 m széles járdán a Balaton felőli oldalon, amelyre csak lépcsőn lehetett feljutni. A híd szélességének újraosztásával a gépjárművek forgalmi sávja mellett, attól elválasztott, kétoldali és irányhelyes kerékpársávot alakítottak ki, írja a magyarepitok.hu.
A kerékpárosok a hídon a szélesítést és felújítást követően a járdához és az úttesthez képest köztes szinten haladhatnak a híd két szélén 1,25 – 1,25 m széles emelt kerékpársávon.
A gyalogosok a híd Balaton felőli oldalán egy akadálymentesített, 2,2 m széles járdán közlekedhetnek. A lépcsők kiváltására új vasbeton tartószerkezetek épültek, a híd előtt az északnyugati oldalon közel 80 m hosszban, a híd után az északkeleti oldalon több mint 40 m hosszban.
Ideiglenes forgalomkorlátozások
A 145 m hosszú híd acéltartóinak korrózióvédelme és a híd szigetelése elkészült, kiépült a szalagkorlát és az aszfalt kopóréteg, emellett a forgalomtechnikai munkák, mint például a burkolati jelek felfestése és a közúti jelzőtáblák kihelyezése is részlegesen megtörtént.
A gépjárművel közlekedők a szélesített és felújított hídon 2021. június 21-től a végleges forgalmi rendnek megfelelően, újra kétirányban, a kerékpárosok pedig a híd két oldalán kialakított kerékpársávokon haladhatnak, míg a gyalogosok a Balaton felőli járdán tudnak közlekedni.
Ezt követően ideiglenes forgalomkorlátozás mellett befejeződnek a hídfők és szárnyfalak beavatkozásokat követő javítási munkái, az alépítményi részek védőbevonatának készítése, a tereprendezés és a forgalomtechnikai munkák kiépítése. Várhatóan 2021. július 13-tól a hídon már korlátozások nélkül haladhat a forgalom.
Címlapkép: Getty Images