Az 57 hektáros parkot és az M3-as autópályára vezető utat összekötő elkerülő út építéséről, az ipari terület autóbusz megállóhelyeinek kialakításáról és az áramellátás fejlesztéséről 2018-ban született döntés, az ehhez szükséges több mint egymilliárdos forrást részben a Terület- és településfejlesztési operatív program nyertes pályázata segítségével finanszírozzák.
A beruházáshoz az önkormányzat 300 millió forintot biztosított, a költségek emelkedése miatt az uniós forrást a kormány további 200 millió forinttal egészítette ki
- mondta Máté Antal, a település polgármestere.
A parkban működő multinacionális társaságok, valamint kis- és közepes vállalkozások újabb beruházásai és kapacitásbővítései miatt szükség van a park áramhálózatának fejlesztésére, a költségekhez az áramszolgáltató saját forrásból 700 millió forintot tett hozzá. Ennek keretében bővítik az elektromos hálózatot, fejlesztik a kapacitása határát elérő alállomást, valamint földkábelekkel váltják ki a légvezetékeket. Ezzel 15 megawattos többletteljesítményt kapnak az üzemek, és új fogyasztókat is tud fogadni az elektromos rendszer.
A nyírbátori ipari parkban működik többek közt a gyógyászati segédeszközöket előállító dán Coloplast, a német Diehl repülőgép-alkatrészgyára, a szintén német érdekeltségű, járműelektronikai alkatrészeket gyártó Rosenberger Magyarország Kft., illetve az olasz tulajdonú Serioplast és Farmol műanyag palackgyárai.
A park a nagy kamionforgalom mellett jelentős személyforgalmat bonyolít le, műszakváltások alkalmával mintegy száz busz érkezik az összesen 4500 embert foglalkoztató parkba. Az elkerülő útszakasz nyolcvan százalékos készültségben van és nagyrészt elkészültek az áramhálózati fejlesztések. Nyírbátorba 2014-től 2021-ig közel ötven programban több mint 34 milliárd forint fejlesztési támogatás érkezett.
Címlapkép: Getty Images