Az elmúlt hetekben zajlott közös hatósági ellenőrzések során a Kecel térségében tevékenykedő bodzafelvásárlók és -feldolgozóknál a működéshez szükséges papírokat, valamint magukat a telephelyeket is vizsgálták a szakemberek.
Az akció során, a nyomonkövethetőség érdekében, a felvásárolt termékek jelölésének, valamint a hozzájuk tartozó számlák, szállítólevelek, felvásárlási jegyek és egyéb dokumentáció ellenőrzésére is sor került. Az ellenőrök emellett kiemelt figyelmet fordítottak a permetezési napló meglétére, annak tartalmi megfelelőségére (pl. az adott kultúrában engedélyezett-e a felhasznált növényvédő szer, dózis stb.) is.
Kiemelten fontos, hogy a termelőknek, felvásárlással, feldolgozással foglalkozó vállalkozásoknak a tevékenység minden szakaszában biztosítaniuk kell az élelmiszerek, az élelmiszerbe bekerülő vagy vélhetően bekerülő egyéb anyagok útjának nyomonkövethetőségét. Ezen túlmenően a forgalomba hozott élelmiszereket el kell látni olyan címkékkel vagy azonosító eszközökkel, amelyek az előírt dokumentáción és információkon keresztül lehetővé teszik a termékek nyomonkövetését. Az értékesítési célra szánt növény, növényi termék előállítása, raktározása és feldolgozása során végzett növényvédőszeres kezelésekről pedig folyamatosan nyilvántartást kell vezetni!
A Nébih felhívja a bodzafeldolgozók és -felvásárlók figyelmét, hogy a fentiek betartására irányuló hatósági ellenőrzések a jövőben is folytatódnak. Amennyiben a szakemberek a helyszíni ellenőrzések során a Nemzeti Adó- és Vámhivatal, vagy más hatóságok hatáskörébe tartozó jogszabálysértés tényét vagy annak gyanúját észlelik, a társhatóságot hivatalból tájékoztatják.
Címlapkép: Getty Images