Az ITK Holding Zrt. leányvállalata által kifejlesztett és gyártott járművek jelentős hazai hozzáadott értéket tartalmaznak, így a most bemutatott új autóbusz is igazi magyar sikernek nevezhető - hangzott el a mai sajtótájékoztatón.
Ez a fejlesztés a jó példa arra, hogy a nemzetközi technológia, a hazai és hazafias vállalat és egy felsőoktatási intézmény milyen kiválóan tud együttműködni
- fogalmazott Schanda Tamás államtitkár, aki kifejtette, mára Magyarországon sikerült olyan környezetet kialakítani, amely ösztönözi az innovációt, támogatja a munkát, alapoz a szakértelemre és megbecsüli a sikeres fejlesztéseket.
Emlékeztetett, a koronavírus-járvány miatt tavaly globálisan mintegy 114 millió ember veszítette el az állását, 42 százalékkal estek vissza a beruházások, a világkereskedelem volumene pedig több mint öt százalékkal csökkent. Magyarország gazdasága a járvány kirobbanásakor stabil lábakon állt, így kevésbé volt sérülékeny, a legnehezebb időszakban pedig nemcsak a munkahelyek megvédésére, hanem egyben újak teremtésére is koncentrált a kormány.
Ma a magyar gazdaság teljesítménye meghaladja a válság előtti szintet, miközben az uniós országok többségében erre még jócskán várni kell - közölte Schanda Tamás. Jelezte, a második negyedévben 17,9 százalékkal nőtt a GDP, 1700 milliárd forintnyi beruházás zajlik az országban, a szolgáltatások exportja, a beruházások és az ipar jelentősen bővült 2020-hoz képest, a foglalkoztatás pedig rekordmagasan áll, jelenleg több mint 4,7 millióan dolgoznak Magyarországon.
Kossa György, az ITK Holding Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta, a Mercedes-Benz Reform 600 IC elnevezésű autóbusz alváza és EURO6-os környezetvédelmi besorolású dízelmotorja a német gyártó terméke, dizájnját, felépítményét és teljes műszaki felépítését azonban az ITK tervezte a Debreceni Egyetem oktatóinak segítségével.
A legmodernebb biztonsági eszközökkel felszerelt, megrendeléstől függően 55 vagy 59 ülőhellyel rendelkező autóbusz több mint 60 százaléka magyar hozzáadott érték
- tette hozzá a vezérigazgató.
Tájékoztatása szerint a 13 méter hosszú és 3,3 méter magas autóbuszban egy 260 kilowatt teljesítményű, 1400 newtonméteres forgatónyomatékú motor dolgozik, rendelkezik többek közt az ABS és ESP-rendszerek mellett sávelhagyás-figyelővel, járműkövető szoftverrel és vészfék-asszisztenssel is. Az akár ezer kilométeres hatótávolságú buszban utasok kényelmét az ülések háttámlájára szerelt multimédiás berendezések, valamint fedélzeti wifi szolgálja.
Szilvássy Zoltán, a Debreceni Egyetem rektora arról beszélt, a helyi iparági együttműködési rendszerben a vállalatok elfogadták az egyetemet központi szereplőnek. A tudományos munkát sikerült ötvözni az ipari munkakultúrával, ennek a kettőnek az együttese pedig a felsőoktatási intézmény versenyképességét jelentősen befolyásolja - tette hozzá.
Az Úszó Nemzet Programban az ITK Zrt. elővárosi autóbuszainak segítségével szállítják majd a gyerekeket a tanintézményektől egészen az uszodákig - mondta Wladár Sándor, a Magyar Úszó Szövetség elnöke.
Címlapfotó: MTI/Czeglédi Zsolt