Pénzcentrum: 1992 óta foglalkozik marketingkommunikációval. Mindig egyértelmű volt, hogy ez lesz a szakmája?
Szabó Andrea: Még a régi Közgázon végeztem 1992-ben, amikor elkezdtek bejönni a multinacionális vállalatok Magyarországra. Közgazdasági diplomával az akkor frissen végzettek nagy része a multik felé kacsintgatott, hiszen vonzó volt a nemzetközi háttér, a szakmai fejlesztési programok vagy akár a külföldi karrierlehetőségek. Igazából fogalmunk sem volt a modern nagyvállalati működésről, funkciókról, szerepkörökről, több pozíciót is megpályáztam, és így találtunk egymásra a marketinggel és a kommunikációval. Nagy szerencsém volt, mert azóta is itt vagyok, úgy tűnik, az affinitásom adott hozzá. Az FMCG szektorban eltöltött 7 év nagyon jó iskola és inspiráló szakmai környezet volt számomra.
1999 óta dolgozik pénzügyi szervezeteknél. Miben volt ez más, mint az FMCG szektorban dolgozni?
Abban az időszakban a sikeres nagy bankok alapvetően nem voltak ügyfél- és márkaközpontúak a gondolkodásukban, és nagyon tudatosan hoztak be olyan szakembereket más szektorokból, akik rendelkeztek fogyasztóközpontú gondolkodással és márkaépítési tapasztalattal. Így kerültem a Citibankhoz marketing igazgatóként 1999-ben. Valamiféle missziónk volt az, hogy próbáljuk a szervezeti kultúrát, szervezeti gondolkodást ügyfélcentrikussá alakítani, és a kommunikációs stratégiába az értékesítéstámogatási vonalon kívül egy márkakommunikációs gondolkodást is behozni.
Az interjú folytatása a Pénzcentrumon olvasható!
Címlapkép: Getty Images