Nyugodtan kimondhatjuk: nem ilyen lovat akartunk, hiszen 2019-hez képest már jelentős, 40 százalékon felüli a visszaesés
- nyilakozta a Pénzcentrumnak Gablini Gábor, amikor arra kérte a lap, értékelje a magyar autópiac 2021-es évét. A Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének elnöke kifejtette: 2020 egy "kétarcú év volt", mindenki bizakodó volt, hogy idénre megszűnnek az iparágban az anomáliák.
Ezzel ellentétben 2021 szinte minden várakozásnál rosszabbat hozott: tavaly tavasszal, illetve nyáron sok szó esett arról, hogy az ellátási láncok és a beszállítási láncok akadoznak. Végül Kína beindult, és mindenki megnyugodott, hogy pár hónapon belül megoldódnak a problémák, rendeződnek a sorok. Ám korai volt az öröm, hiszen jött még járványhullám, és még most is tart a pandémia
- magyarázta a szakember, aki szerint az a helyzet, amibe az autóipar beszállítási lánca került, tökéletesen mutatja a globalizáció pozitív és negatív oldalát is.
A Pénzcentrum cikkének folytatásában arról is részletes képet kaphatunk, hogy áll a most magyar autópiac.
Címlapkép: Getty Images