Horror, mi megy a kereskedőknél: megtörtént a magyar autópiacon, amire nem volt példa

Pénzcentrum 2021. december 16. 08:30
A 2022-es év sem lesz egyszerű a magyar autópiacon: az áremeléssel vélhetően nem fognak leállni a gyártók, és sok márkánál már arra sincsen garancia, hogy a megrendelés és a szállítás közötti hónapokban ne emelnék meg az autó árát. Aki autót szeretne venni, az lépjen mihamarabb, mert annyi biztos: olcsóbb nem lesz a kiszemelt modell, bármelyik is legyen az. A kereskedői készleteket is szép lassan felejtsük el, a gyártók már nem a raktárakba, telephelyudvarokra készítenék az autókat, hanem egyedi megrendelésre. Gablini Gáborral, a Gépjármű Márkakereskedők Oszágos Szövetségének elnökével értékeltük a 2021-es évet, és a szakember megosztotta velünk a jövő évi iparági várakozásokat is.

Nyugodtan kimondhatjuk: nem ilyen lovat akartunk, hiszen 2019-hez képest már jelentős, 40 százalékon felüli a visszaesés

- nyilakozta a Pénzcentrumnak Gablini Gábor, amikor arra kérte a lap, értékelje a magyar autópiac 2021-es évét. A Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének elnöke kifejtette: 2020 egy "kétarcú év volt", mindenki bizakodó volt, hogy idénre megszűnnek az iparágban az anomáliák.

Ezzel ellentétben 2021 szinte minden várakozásnál rosszabbat hozott: tavaly tavasszal, illetve nyáron sok szó esett arról, hogy az ellátási láncok és a beszállítási láncok akadoznak. Végül Kína beindult, és mindenki megnyugodott, hogy pár hónapon belül megoldódnak a problémák, rendeződnek a sorok. Ám korai volt az öröm, hiszen jött még járványhullám, és még most is tart a pandémia

- magyarázta a szakember, aki szerint az a helyzet, amibe az autóipar beszállítási lánca került, tökéletesen mutatja a globalizáció pozitív és negatív oldalát is.

A Pénzcentrum cikkének folytatásában arról is részletes képet kaphatunk, hogy áll a most magyar autópiac.

Címlapkép: Getty Images