Az M100 gyorsforgalmi út Bicske- Esztergom szakasz kiviteli terveinek elkészítésére és kivitelezésére vonatkozó ajánlati felhívás nyertesei egy hónapja megvannak. A NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában megvalósuló, összesen 32,3 kilométeres 2x2 sávos út első szakaszát az M1-es autópályától az únyi csomópontig a STRABAG Építő Kft. kivitelezi három év tervezett építési idővel, a másodikat innen indulva Esztergomig a Dömper Kft., a Subterra-Raab Kft. és a Pannon-Doprastav Kft. konzorciuma kivitelezi hét év tervezett építési idővel, írja a magyarepitok.hu.
A négysávos gyorsforgalmi út nyugatról kerüli el a Zsámbéki-medence településeit, tehermentesítve a 102-es utat és a környező településeket az átmenő forgalom alól.
Az első szakaszon 4 különszintű csomópont épül
Az első szakaszon többek között 4 különszintű csomópont, 26 híd és Örspusztán egy pár tengelysúlymérő állomással kombinált egyszerű pihenőhely épül.
Az uniós közbeszerzési közlöny pénteki adatai szerint az épülő 26 híd közül
- 17 előregyártott hídgerendás (legnagyobb támaszköze 44,80 méter),
- 6 keretszerkezetű híd (legnagyobb támaszköze 4,80 méter),
- 2 öszvérszerkezetű híd (legnagyobb támaszköze 45,64 méter), valamint
- egy donga híd (14,63 méteres szabadnyílású) épül meg.
A második szakaszon 2 különszintű csomópont, 26 híd, 3 alagútpár, 317,25 méter zajárnyékoló fal és 361 méter zajárnyékoló domb épül, valamint Kesztölcön mérnökségi telep is elkészül majd. A 26 híd közül
- 19 előregyártott hídgerendás (legnagyobb támaszköze 44,80 méter). Az előbbiekből 4 völgyhídként épül meg 1759 méter összhosszúsággal.
- 3 keretszerkezetű híd (támaszköze 4,80 méter)
- 2 monolit vasbeton szerkezetű híd (legnagyobb támaszköze 14,95 méter),
- egy ívhíd (legnagyobb támaszköze 32,00 méter) épül, továbbá
- egy 4,70 méteres támaszközű hidat pedig felújítanak.
A tervek szerint az alagútpárok 440 méter, 330 méter és 230 méter hosszúságúak lesznek.
Címlapkép: Getty Images