Ahogy a Telex írja, 2021-ben 8,3 milliárdos forgalmat bonyolított le a Gyulahús Kft., tavalyi termelési adatok pedig a következők:
- 2000 tonna kolbász,
- 2000 tonna kenőmájas,
- 1500 tonna egyéb termék (párizsi, virsli, sonka, minden más).
A portál beszámolója szerint a teljes gyulai gyártókapacitás összességében nagyobb mint 8000 tonna. Teljes kihasználtsággal megy az üzem kolbászból, de májast még tudna gyártani a vállalat. Pegid a számok mutatják, a cégnek tényleg ez a két legkimagaslóbb terméke.
Mint írták, házon belül csak Brad Pittnek hívják a kolbászt, mivel ez egy "férfiasabb" terméknek számít, többet beszélnek róla, sőt akár maguk is megtöltik egy-egy barti társasággal valamilyen fesztiválon. A kenőmájast ennek mentén Angelina Jolie a neve: úgy vélik ezt a háziasszonyok veszik legtöbbször, a bevásárlások során bekerül a kosárba, hogy "legyen otthon ez is". Készülhet belőle szendvics vagy tízórai az iskolás gyereknek.
Gyulán régóta ismert egy nagy terv. Az önkormányzati tulajdonban levő vállalatnak ma két telephelye van. A belvárosi Béke sugárúton készül a kolbász, míg a külvárosi Kétegyházi úton a májas. A kinti telephelyen még lenne hely, vagyis racionális lenne a „költözés”, össze lehetne tolni a két gyárat egy helyszínre. Éppen ezért Gyula városa is azt tervezi, hogy bevon egy magánbefektetőt, aki akár 49 százalékos részesedést is szerezhet, és a tőkeemelés segíthetne a milliárdos, de hosszabb távon megtérülő projekt finanszírozásában
– mesélte a lapnak Daka Zsolt vezérigazgató.
A cikk itt folytatódik tovább.
Címlapkép: Getty Images