2022-ben megtörtént, amire eddig kevés esélyt adtunk: immár nem a Suzuki Vitara a magyarok kedvenc autója! Persze, azért az aranyérem nem esett messze Esztergomtól, hiszen az új sláger nem más, mint a tavaly év végén komoly (külső) ráncfelvarráson átesett SX4 S-Cross, azaz a japánok már az SX4-et nem is erőltetik annyira - felkészül a Suzuki Cross, és azt követhetné a Ross, írja a Pénzcentrum.
A hazai márkaközpontból mi a GL+ felszereltségű modellt kaptuk meg, automataváltóval, összekerékhajtással, és az egyelőre egyedüliként elérhető "szokásos" lágyhibrid hajtással. Tény, hogy az új S-Cross kinézetre már csak nyomokban tartalmazza az előző generáció vonásait: az óriási hűtőrács két oldalán zsírúj LED-lámpák figyelnek és a hátsó lámpatesteket is karakteresebbé varázsolták. Az elődmodell kerek íveit szögletessé formálták a tervezők - akik nem voltak restek keményen hozzányúlni a formához.
Annyit elöljáróban elárulunk, hogy a tesztautónk listaára majdnem 8,9 millió forint volt, miből alapból lejön több mint 1 millió forint, ha a vevő csatlakozik a Suzuki hűségprogramjához. A legalapabb S-Cross (levonva ugyanígy a hűségprogram adta kedvezményt) 6 millió 90 ezer forintért hozható el.
A csúcsmodellért, ami az "S-Cross 1.4L lágy hibrid 6AT AllGrip GLX Panoráma" névre hallgat kedvezmény nélkül majdnem 10 millió forintot kellene fizetni - kedvezménnyel ebből is lejön több mint 1 milla -, cserébe a létező összes extrát beleteszik, ami ma elérhető. A fenti árakra még mind rájön 170 ezer forint, ha valaki metál, vagy gyöngyház fényezéssel venné meg a maga (SX4) S-Crossát.
Címlapkép: Getty Images