A tervező feladata az új tivadari közúti híd engedélyezési tervének elkészítése, építési, valamint környezetvédelmi engedélyek megszerzése és a kiviteli tervdokumentáció elkészítése, írja a magyarepitok.hu.
A leendő híd várhatóan 3 nyílású és közel 340 méter hosszú
Az útpálya a korábbi hídhoz képest magasabban fut majd, miután a folyó ezen pontján a mértékadó árvízszint a korábbihoz képest 1,92 méterrel megemelkedett.
Az új híd elhelyezéséhez és a megemelt pályaszinthez igazodóan a csatlakozó utak áttervezése szükséges. Az átvezetett út a 4127. jelű Beregdaróc-Fehérgyarmat-Csengersima összekötő út, mely 2x1 forgalmi sávos. A tervezéssel érintett út hossza hozzávetőleg 612,75 méter.
A meglévő híd tengelyétől a kifolyási (nyugati) oldal irányában fog elhelyezkedni a tervezett híd tengelye. A közúti kapcsolat fenntartása érdekében a tervezett híd megépítését és forgalomba helyezését követően szüntethető meg a meglévő híd.
A leendő híd várhatóan 3 nyílású – az egyes támaszok közti távolság várhatóan 113,3 méter - és közel 340 méter felszerkezeti hosszú.
A tervezés során biztosítják a kerékpáros átvezetést és Kisarnál kerékpáros „okos” pihenőt is terveznek.
A közbeszerzési dokumentáció arra is felhívja a figyelmet, hogy az új híd, valamint a csatlakozó új országos útszakasz Natura 2000 területet érint, így környezetvédelmi munkarészeket el kell készíteni, valamint azok alapján le kell folytatni a környezetvédelmi hatósági eljárást.
Címlapkép: Getty Images