Amíg a helyzet nem stabilizálódik Ukrajnában, addig számíthatunk kisebb-nagyobb, de kezelhető ellátási kihívásokra és átmenetileg magasabb inflációra. Középtávon ugyanakkor arra számítok, hogy kialakul a kereslet és kínálat új egyensúlya és mérséklődnek a válság hatásai
- mondta el a Pénzcentrumnak adott interjújában Pálinkás Zsolt. A Tesco Magyarország vezérigazgatójával a lap többek között a hazai boltháborúról, az egyre erősödő inflációról beszélgetett, de az is szóba került, a nagyáruház hogyan védené meg a hiper az egyre durvább drágulástól a vásárlóit. A beszélgetésből ezen felül kiderül, milyen működési elv mellett tette le voksát a Tesco a szupermarketekkel, diszkontokkal szemben, ahogy az is, milyen helyzetet szült, hogy a kirakatba kirakott bérekkel toboroznak.
Az utóbbi időben, szinte minden év elején végigfut a sajtón a Tesco magyar kézbe kerülése. Ezt a vállalat rendre tagadja:
Örökzöld a kérdés, de nagyon örülök annak, hogy egyre ritkábban merül fel. Ez a pletyka 2013-tól tér vissza-vissza, amikor hivatalosan is bejelentettük, hogy a teljes Tesco csoportnál felülvizsgáljuk, hogy hosszabb távon melyik piacainkon szeretnénk működni. Bár már akkor egyértelművé tettük, hogy Magyarországon hosszú távon tervezünk, de nagyobb visszhangja volt annak, hogy több piacról - mint pl. thai, a lengyel, a török - kivonultunk.
- nyilatkozta Pálinkás Zsolt, aki a Pénzcentrumnak azt is erősítette, hogy a Tesco hazai része nem eladó, és nem is lesz az az elkövetkező években.
Az interjú folytatás ITT, a Pénzcentrumon olvasható!
Címlapkép: Getty Images