A Prospecto.hu felhasználóinak többsége a fő bevásárlók családjukban, így a Prospecto.hu-n található kiemelt ajánlatok nagy hatással vannak vásárlási döntéseikre. Íme a legfontosabb tudnivalók:
Tömve lesznek az áruházak
Nagyon lelkesen várhatják a magyar fogyasztók a jó idő megérkeztével, ugyanis a válaszadók több mint 83%-a úgy nyilatkozott, hogy tervez idén lakásfelújítást. Elsősorban a vizes helyiségek renoválását vették célkeresztbe a magyar vásárlók - a konyhájukat a válaszadók 52%-a tervezi felújítani, míg a fürdőszobát 48%-uk varázsolja szebbé. Ezt követően a legtöbben a hálószoba (45%) és a nappali (42%) felfrissítését tervezik.
Milyen termékek vásárlását tervezi a lakásfelújításra?
Hiába drága, attól még vásárolnak
Annak ellenére, hogy manapság az építési alapanyag árak váratlan mértékben növekedtek, mégis a legtöbben a lakásfelújításhoz ilyen jellegű vásárlásokat terveznek (76%). Sokan terveznek továbbá bútorokkal (46%) és lakásdekorációkkal (27%) otthonosabbá tenni házukat.
Nem utolsó sorban kiderült az is, hogy a vásárlók milyen büdzsével állnak neki idén a lakásfelújítási terveikhez: a válaszadók 49%-a félmillió Forint feletti összeget terveznek elkölteni.
Mekkora összeget szán idén lakásfelújításra?
Természetesen nem maradhat ki az sem, hogy azok a fogyasztók, akik idén nem terveznek lakásfelújítást, miért döntöttek így. Nem meglepő, hogy a legtöbben pénzügyi okokra hivatkoztak (39%), azonban sokan vannak, akik nemrég újították fel otthonukat, így ebben az évben előreláthatóan nem terveznek hasonlót (28%).
Címlapkép: Getty Images