A DTKH minden esetben megad egy néhány nappal későbbi időpontot is, ameddig ígérete szerint, de a kapacitásai függvényében elszállítja a kihelyezett zsákokat. A késlekedést azzal magyarázza, hogy a kollégái nem tudták elvégezni az elszállítást, írja a Világgazdaság.
A pontos okot nem írja, de inkább eszköz-, mint munkaerőhiányról lehet szó, mert a honlapján csak Nógrádmarcalra keres gépjárművezetőt, továbbá Vácra és Kerepesre ügyfélszolgálati ügyintézőt. (Mindazonáltal az utóbbiból többre lehet szüksége annak alapján, hogy tegnap hosszabb ideig senkit sem lehetett elérni az egyetlen közzétett, az ügyfélszolgálatára bekötött telefonszámon.)
Az érintett települések Facebook-csoportjainak türelmetlen kommentjeiben arról érdeklődnek, hogy ezek a jómadarak mikor viszik el a zöldhulladékot, amely lassan életre kel?
Javasolják a hulladék kihordását a DTKH ügyfélszolgálata vagy a városi önkormányzat elé, hogy legyen szépen egy helyen, segítsük az elszállítást!
Megint mások levélben fordultak segítségért a területet felügyelő Technológiai és Ipari Minisztériumhoz.
Juhász István, a Zöld Híd térségi hulladékgazdálkodási társulás elnöke néhány napja nyílt levélben jelezte – a Zöld Híd és a DTKH együttműködik számos településen a hulladék elszállításában –,
hogy a két társaság a benyújtott adatszolgáltatás szerint együtt nettó 3,5 milliárd forintos díjra jogosult a munkájáért az állami hulladékgazdálkodási holdingtól, de csak nettó 2,1 milliárdról állíthatnak ki számlát. Ám még ezt sem kapták meg.
A DTKH tavalyi eredménye romlott: bár az egy évvel korábbi, 7,6 milliárd forintos árbevételét 12,2 milliárdosra növelte, de az adózott eredménye 115 millióról csaknem 255 milliós mínuszba csúszott. Az anyagjellegű költségei ugyanis felszöktek, 4,7 milliárdról 8,1 milliárdra – főleg az igénybe vett szolgáltatások miatt –, és elszaladtak a személyi jellegű ráfordításai is. (A személyi ráfordításai száz százalékkal, 3,8 milliárdra emelkedtek, míg a létszáma 63 százalékkal, 668-ra nőtt.)
Címlapkép: Getty Images