Csongrád és Szeged között végig burkolt töltés valósul meg
Lábdy Jenő, az Országos Vízügyi Főigazgatóság műszaki igazgatóhelyettese a projektet bemutató csütörtöki rendezvényen közölte, a 2014-2020-as uniós költségvetési ciklus maradványforrásaiból 40 milliárd forint érkezett a vízügyi ágazatba. A nyertes projektek közül kettőt az Alsó-Tisza-vidéki Vízügyi Igazgatóság (ATIVIZIG) valósíthat meg.
Kozák Péter, az Alsó-Tisza-vidéki Vízügyi Igazgatóság (ATIVIZIG) vezetője elmondta,
a fejlesztés négy település - Baks, Dóc, Sándorfalva és Algyő - árvízi biztonsága szempontjából kiemelt jelentőségű.
A töltés állapota elsősorban üzemeltetési szempontból jelent nehézséget, a burkolatlan út kedvezőtlen időjárási körülmények között szinte járhatatlan.
A beruházás turisztikai szempontból is fontos, hiszen a fejlesztésnek köszönhetően hamarosan Csongrád és Szeged között végig burkolt töltéskoronán haladhatnak a kerékpárosok
- tudatta a szakember.
Több mint 10 kilométeren makadámutat építenek ki
Borza Tibor, az ATIVIZIG műszaki igazgató-helyettese kifejtette, az Alsó-Tiszán a 19. század közepén kezdték kiépíteni a védvonalakat. Az 1879-es szegedi nagyárvizet megelőző petresi gátszakadás ezen a területen történt, majd a 2006-os árvíz idején is megcsúszott a mentett oldali rézsű egy szakaszon.
A beruházás a szegedi ártéri öblözet északi részén, az algyői hídtól a Dong-ér főcsatorna torkolatáig valósul meg. A teljes ártéri öblözetben 183.500 ember lakik, a fejlesztés közvetlenül négy település védelmét javítja.
A beruházás két részre bontható: 9276 méteren a töltést - 10-40 centiméterrel - a mértékadó árvízszintre magasítják. Emellett több mint 10 kilométeren, a töltéskoronán és a gátőrházakhoz, szertárakhoz vezető rámpákon makadámutat építenek ki, mert az az aszfaltburkolatnál sokkal rugalmasabban tudja követni a töltéstest kiszáradás vagy vízzel telítődés miatti mozgását - ismertette a szakember.
Címlapkép: Getty Images