Takács István, az alapító, Pick Márk húsüzeme megnyitásának 135. évfordulója alkalmából állított emléktábla avatásán azt mondta, a kapacitásbővítést a cég termékei iránti megnövekedett kereslet tette szükségessé.
A vezérigazgató hangsúlyozta, egyértelműen a téliszalámi a cég főterméke. Míg a cég kezdetben csak Szegeden és környékén értékesítette termékeit, ma már a vállalat 32 érlelőkamrában egyszerre több mint egymillió rúd téliszalámit érlel.
A téliszalámi receptje a technológiai fejlődésektől eltekintve másfél évszázada változatlan: kiváló minőségű, legnemesebb sertéshúsrészek felhasználása, egyedi, a szalámimester által titokként őrzött fűszerezés, füstölés és 90 napig tartó érlelés, amely során a speciális mikroklímán megélő penészgomba szürkésfehér penészréteget képez a rudak felületén, amely nemcsak különös megjelenést, hanem egyedi ízvilágot is biztosít
- tudatta a szakember.
A Pick Szeged Zrt. évente 10 ezer tonna szalámit, s ezen felül 30 ezer tonna húskészítményt gyárt, árbevétele tavaly meghaladta a 70 milliárd forintot. A cég termékeit 35 országba exportálja. A vállalkozás négy hazai üzemében 1800 munkavállalót foglalkoztat
- közölte Takács István.
A vezérigazgató felidézte, a cég 1869-ben váltotta ki iparengedélyét, kezdetben bár gyártott tartósított húskészítményeket, de kereskedett búzával és paprikával is. 1883-ban döntött úgy, hogy elsősorban a szalámigyártásra kíván majd fókuszálni, 1887-ben pedig a mai Guttenberg utca egyik épületének udvarán hozott létre telepet, ahol többek között az első szalámiüzem is beindult.
Címlapkép: Getty Images