December 27-én, azaz kedden újra kinyitnak a bevásárlóközpontok. Általában sokan várják ezt az időszakot, hiszen hagyományosan ilyenkor lehet megcsípni a legütősebb akciókat. Az elmúlt években nem volt ritka, hogy akár 30-50-70 százalékkal is olcsóbban vehettünk meg egy-egy terméket. Az idei évben azonban hiába várjuk a mindenre kiterjedő gigaakciókat - írta a Pénzcentrum.
2022. novemberben a fogyasztói árak átlagosan 22,5%-kal meghaladták az egy évvel korábbit. Az elmúlt egy évben a háztartási energia és az élelmiszerek ára emelkedett a leginkább. A fogyasztói árak egy hónap alatt átlagosan 1,8%-kal nőttek - közölte a KSH. 12 hónap alatt, 2021. novemberhez viszonyítva az élelmiszerek ára 43,8%-kal emelkedtek. Ilyen árak mellett nem meglepő, ha sokan szeretnének kivárni a vásárlással addig, amíg megérkeznek a nagy leárazások. Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára a Pénzcentrumnak elmondta, ugyan a két ünnep között már elindulnak, majd januárban erősebben folytatódnak az leértékelések, a korábbi évekkel ellentétben azonban az igazi gigaakciók várhatóan elmaradnak.
Az OKSZ főtitkára többek között azt is közölte, hogy az igazi leárazások a két ünnep között kezdődnek majd, hiszen a kereskedő az ünnepi időszakban szeretné, hogy széles legyen a választéka, az árak miatt válogató vevők pedig csak akkor mennek be az üzletbe, ha van választék. Így ami megmaradt, azt vagy a polcon tartja, vagy kiárusítja a kereskedő.
A karácsonyt követő napokban elkezdődik a kiárusítás, a szokásosnál nagyobb leárazások pedig januárban, februárban indulnak majd, de ez több dologtól is függ
- emelte ki Vámos György. Kiemelte, hogy a kereskedő amikor leárazza a termékeit lemond a bevétel egy részéről, ami idén sokkal nehezebb, mint a korábbi években, hiszen hatalmas költségemelkedés zajlott le, drágult a beszerzés, a működés, ezért az akciós cikkelemek száma kisebb lehet, mint korábban.
A cikk folytatása a Pénzcentrumon olvasható!
Az akció mértéke is eszerint alakul. Valószínűleg az 50-60-70 százalék, és efeletti leárazásból kevesebb lesz, mint korábban, kevesebb cikkelemre hirdetnek majd nagy leárazást, és kisebb arányba tudnak majd bevonni a leárazásba termékeket, hiszen ez a kereskedőtől is ráfordítás
- mondta a főtitkár,
Címlapkép: Getty Images