A jelenleg a Megyeri híd nyugati végpontjában a 11-es főútnál végződő M0-s autópálya északi szakasza a 11-es és a 10-es főutak között 8 kilométeres új nyomvonalon épül majd ki négy sávon, leállósávokkal. Az új szakaszon egy 2,0 km-es, valamint egy 3,2 km-es alagútpár is létrejön. A tervezési szakasz végén az M0-ás a későbbiekben megépülő M10-es gyorsforgalmi út Üröm-Solymár szakaszához csatlakozik külön szintben. A mintegy 4 km hosszú, kétsávos Üröm-Solymár szakasz megtervezése szintén a most szóban forgó projekt részét képezi.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. lezárta az M0-ás budapesti körgyűrű északi szakaszának előkészítésére kiírt közbeszerzést. A hirdetmény szerint az M0-ás nyugati irányban történő folytatásánál az UNITEF'83 Zrt. és a VIKÖTI Kft. végzi el az építési munkákat nettó 3,999 milliárd forintos szerződéses értéken, írja a magyarepitok.hu.
Ürömnél új csomópont épül
A jelenleg a Megyeri híd nyugati végpontjában a 11-es főútnál végződő M0-s autópálya északi szakasza a 11-es és a 10-es főutak között 8 kilométeres új nyomvonalon épül majd ki négy sávon, leállósávokkal. Az új szakaszon egy 2,0 km-es, valamint egy 3,2 km-es alagútpár is létrejön.
A közbeszerzésből az is kiderül, hogy a szakasz kezdőpontjában a budakalászi különszintű csomópont a forgalmi igényeknek megfelelően átépül, továbbá Ürömnél különszintű forgalmi csomópontot építenek.
A tervezési szakasz végén az M0-ás a későbbiekben megépülő M10-es gyorsforgalmi út Üröm-Solymár szakaszához csatlakozik külön szintben. A mintegy 4 km hosszú, kétsávos Üröm-Solymár szakasz megtervezése szintén a most szóban forgó projekt részét képezi.
Egy készenléti üzemmérnökségi telepet is megterveznek
A hirdetményben leírt feladat részét képezi a főpálya négysávos + leállósávos műtárgyakkal történő áttervezése, mely az eredeti engedélyezési terv felülvizsgálatát és a meglévő engedélyek módosítását jelenti. További feladat Solymáron egy készenléti üzemmérnökségi telep megtervezése is.
Az alagutak kelet-nyugat irányú fekvése miatt az alagút be- és kihajtása során az árnyékolás biztonságát meg kell vizsgálni és szükség szerint szintén meg kell tervezni.
A nyomvonal érinti egy influenza elleni oltóanyagot gyártó cég területét, mely a rezgésekre kifejezetten érzékeny, emiatt a nyomvonal korrekcióját is előirányozza a közbeszerzés szövege. Mindezeken túl tekintettel kell lenni az alagút szükség szerinti új nyomvonalának és új hossz-szelvényének készítése során a Pilisborosjenőn az M0-ás nyomvonalában és környezetében megkezdődött lakossági és ipari építkezésekre: javaslatot kell tenni és meg kell tervezni különleges, elsősorban rezgés elleni védelmeket.
Az alsóbbrendű utakra gyakorolt hatást is vizsgálni kell
Tervező további feladata az érintett településekre vonatkozó, településrendezési eszközök módosításához szükséges tervek elkészítése, telepítési tanulmányok, nyomvonalkijelölési dokumentációk, valamint a kiviteli terv alapján a kisajátítási tervek véglegesítése és záradékoltatása is.
Szükséges a környezetvédelmi feladatok, zajárnyékolás, ökológiai átjárók, intézkedések aktualizálása, felülvizsgálata, szükség szerinti megtervezése a projekt hatáskörében.
Tervező feladata egy közérthető összefoglaló tájékoztató dokumentáció (KD) elkészítése az érintettek folyamatos tájékoztatása érdekében (3D szimuláció/klip/animáció), valamint BIM modell készítése. A forgalmi átrendeződésből adódó alsóbbrendű utakra gyakorolt hatására vonatkozóan szintén tanulmány készítendő.
Címlapkép: Getty Images