Nesze neked országbérlet: vannak vármegyék, ahol rettenetes állapotban van a vasút

Pénzcentrum 2023. február 21. 08:32

Az emelkedő üzemanyag- és repjegyárak mellett érdemes újfajta közlekedési módokat is számításba venni, például a vasutat - de vajon mi kell ahhoz, hogy ez a fajta tömegközlekedés újra a régi fényében ragyogjon? Egy biztos, ameddig a vasút nem kerül megfelelő kondícióba addig sosem lesz megfelelő partner a menetrendegységesítésben és nem tudja betölteni azt a közpolitikai célt, hogy a szállítás gerince legyen - ezt Hódosi Lajos mondta el a Pénzcentrumnak adott interjúban.


 


 

Hódosi Lajos, a Hungrail Magyar Vasúti Egyesület ügyvezető igazgatója szerint kiváló teszt lesz a napokban bejelentett Vármegye és Országbérlet, és hogy a Pénzcentrumnak nyilatkozta:

Erre kérdésre térjünk vissza a bevezetéstől számított fél év múlva, amikor látjuk az első számokat, miként reagált a lakosság erre a kedvezményrendszerre.

Hódosi Lajos szerint a benzinár stop utáni időszak a vasúti személyszállítás számára egy rég nem látott lehetőség, hiszen az energia és az üzemanyag árának növekedése a spórolás irányába tereli a lakosságot. A vasútnak ebből a helyzeti előnyből sikert kell kovácsolnia. Jól látszik, hogy semmilyen állami ösztönző, vagy kényszerítő intézkedés, nem tudott volna nagyobb hatást gyakorolni, mint a mostani helyzet.

A Hungrail Magyar Vasúti Egyesület ügyvezető igazgatója beszélt még az éppen zajló fejlesztési munkákról, és azokról az állomásokról is, ahol sok esetben a mai napig áldatlan állapotok uralkodnak.

A cikk itt, a Pénzcentrumon olvasható!

Címlapkép: Getty Images