Ahogyan arról a Blikk beszámolt a piliscsabai Aldiban vásárolt 1,5 százalékos, saját márkás tejnél több vásárló is észlelte, hogy annak fogyasztásakor már kis mennyiségnél is maró érzés jelentkezik a nyelvén, a nyelőcsövében, később pedig tartós hasfájás lép fel. Egy helyi Facebook-csoportban is beszámoltak ugyanezekről a tünetekről, elárulva: miután visszavitték a tejet a helyi boltba, ott szó nélkül visszavették.
Egy helyi Facebook-csoportban többen beszámoltak ugyanezekről a tünetekről, és többen közölték, hogy amikor visszavitték a tejet a boltba, ott szó nélkül visszavették.
A Blikknek a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) azt írta, az Aldi saját hatáskörében kivonta a forgalomból a problémás terméket. A hatóság szerint csak egy bizonyos gyártási sorozatnál vannak gondok:
annál az 1 literes, saját márkás terméknél, melynek minőségmegőrzési ideje: 01. 09. 2023. (LOT-száma: L239536).
A tejet a Tolnatej állította elő, és a július 25-én szállított a problémás tételből több mint 12 ezer liter került forgalomba. Az Aldi részletes vizsgálatot indított az ügyben, de a Tolnatej is vizsgálja, hogy ez hogy fordulhatott elő. Az Aldi a problémás terméket visszaveszi.
Címlapkép: Getty Images