Gumibitumen felhasználásával készült szakaszt adtak át az M83 számú autóúton, amelyhez a MOL zalaegerszegi gyárából érkezett az alapanyag. Az útpályaszerkezet alap- és kötőrétegében mintegy 10 ezer tonna gumibitument használtak fel.
Magyarország leghosszabb, 36 kilométeres gumibitumenes útszakasza épült meg. A gumibitumenből készült utak tartósabbak, mivel kisebb a kátyúk és nyomvályúk kialakulásának esélye a hagyományos bitumennel készült utakhoz képest. A gumibitumen emellett környezetbarát megoldás, hiszen az előállításához használt gumiabroncsokat hasznosítanak újra - írja a HVG.
A MOL Zalai Finomítójában 2012-ben kezdték meg a gumibitumen gyártását, évi 5000 tonna kapacitással. A megnövekedett keresleti igényekre reagálva a MOL - szintén a Zalai Finomítóban - egy évi 20 ezer tonna gumibitumen gyártására képes új üzemet is épített, amely 2020-ban készült el. A vállalat a gyártás indulása óta összesen 4500 tonna gumiőrleményből állított elő gumibitument, amely mintegy 750 ezer használt személygépkocsi abroncs hulladékából készült, és eddig 180 kilométernyi útszakasz építésénél használták fel.
A Veszprém vármegyei Pápa határában, a 83-as főútnak a várost Győrrel összekötő, kétszer kétsávos szakasza avatóünnepségén Orbán Vikor miniszterelnök is részt vett.
Címlapkép: Getty Images